Без рубрики Громадське

Оприлюднено дані про головних спонсорів Громадського ТБ

Громадське ТБ опублікувало фінансовий звіт за 2015 рік. У світлі останніх скандалів із звинуваченнями в розкраданні коштів колишнім директором Романом Скрипіним, подивитися на нього ще більш цікаво.

Єврокомісія – генеральний спонсор

Всього на рахунку телеканалу надійшло 34 млн 361 тис. Грн.

Внесок громадськості склав 418 тис. 934 грн, тобто 1,2% (!) від всього доходу. Роялті принесло каналу 6 тис. грн. Основну частину надходжень, а саме 33 млн 936 тис. грн, склала підтримка донорів.

Розглянемо цей пункт детальніше.

Майже третина від усієї суми донорської допомоги “Громадському” приніс грант українського представництва Європейської комісії – 10 млн 461 тис. Грн.

На другому місці за обсягом фінансової допомоги виявився венчурний фонд “Мережа Омідіяра” – трохи більше 7 млн грн. Організація заснована власником всесвітньо відомого інтернет-аукціону eBay П’єром Омідіяром, спеціалізується на підтримці підприємств у галузі соціального підприємництва.

Великі суми пожертвували всілякі агентства міжнародного розвитку: Канадське – 5 млн 165 тис. грн; Шведське – 1 млн 785 тис. грн; організація Пакт (фінансується американським USAID) – 3 млн 669 тис. грн.

Посольство Федеративної Республіки Німеччина в Україні також долучилося до дотування каналу і надало 2 млн 186 тис. грн. Допомогла і українська діаспора в Канаді – Ukrainian World Foundation передав телевізійникам 1 млн 921 тис. грн.

Ще шість донорів дали “Громадському” менше мільйона кожен. Серед них: посольство Нідерландів (339 тис. грн), Інтерньюз Нетворк (592 тис. грн), Швейцарське бюро співробітництва (137 тис. грн), Шведський міжнародний ліберальний центр (427 тис. Грн), британський Фонд Томсона (248 тис. грн ).

Цікаво, що найменша матеріальна допомога значиться за посольством США в Україні – всього 3 тисячі гривень.

Звіт

На що витрачають?

Самою ємною графою в списку витрат каналу є, звичайно ж, зарплатний фонд. На зарплати службі новин, журналістським проектам і адміністрації каналу пішов 21 млн 661 тис. грн. Гонорари за роботу в регіонах і за кордоном склали 663 тис. грн.

Оренда приміщення в будівлі “Київміськбуду” російсько-українського бізнесмена Костянтина Григоришина обійшлися “Громадському” в 562 тис. Грн (близько 46 тис. грн на місяць).

На субгранти (очевидно, мається на увазі фінансування регіональних представництв каналу) пішло 4 млн 80 тис. грн.

У 2015 році “Громадське” докупило обладнання на 3,5 млн грн. Частину апаратури на каналі орендують, плата за користування склала 152 тис. грн.

Чимало грошей витратили на тренінги – більше мільйона гривень.

Продюсерські послуги і всілякі моніторинги витягли з гаманця телевізійників по 239 і 210 тисяч відповідно.

Після всіх витрат на рахунках каналу під керівництвом Наталії Гуменюк залишилося 4,5 млн грн, в той час як в кінці попереднього року, за часів директорства Романа Скрипіна, залишок на рахунку склав 3,8 млн грн.

Загальні витрати на поточний рік склали 33 млн 661 тис. грн. Це досить скромна сума за мірками українського телебачення. Інші новинні телеканали витрачають від 200 тисяч до 1 мільйона доларів на місяць або ж від 2,5 до 12 млн. доларів на рік. Але будемо виходити з презумпції достовірності оприлюднених цифр.

До слова, в фінзвіті каналу немає даних про розкрадання 250 тис. євро, які канал має намір відсудити у колишнього керівника Романа Скрипіна.

На думку “Громадського”, дії Скрипіна підпадають під статтю 190 Кримінального кодексу України і можуть кваліфікуватися як заволодіння чужим майном або придбання права на чуже майно шляхом обману та зловживання довірою (шахрайство).

Скрипін у відповідь віджартовується, мовляв, “у своєму прагненні” розрахуватися зі Скрипіним “по сумнівних рахунках” Громадське “на повному ходу йде до статусу” святої інквізиції української журналістики”. Але по суті звинувачень – коментарі скупі.

Що не розголошують?

У лютому “Громадське” замовило аудит своєї фінансової діяльності за 2015 рік. Підрядника шукали через тендер. Звіт незалежного аудитора опублікований на сайті, але в скороченому варіанті: немає значної частини матеріалів, які були затребувані за умовами тендеру. Можливо, публікація повного звіту могла б підкинути дров у скандал зі Скрипіним. Що ж приховало “Громадське”?

В умовах тендеру канал просив ревізорів перевірити звіт про використання гранту Шведського агентства міжнародного розвитку та співробітництва (SIDA). Угода між каналом і донором двічі змінювалося – 15 вересеня і 28 грудня 2015 року. Канал просив аудиторів перевірити виконання умов цієї угоди і дати оцінку “внутрішнього контролю” Громадського “.

Формулювання дає підставу припускати, що саме цей грант і став каменем спотикання між редакцією і Скрипіним. На користь версії говорить і розмір гранту, який становить близько 38 тисяч доларів – частина суми, яку канал намагається відсудити у Скрипіна. Але в опублікованому на сайті аудиті про грант SIDA – ні слова.

Скандал зі зникненням 250 тисяч євро, в чому звинувачують Скрипіна, може нашкодити грантовій історії “Громадського”. З донорами – як в банку: позичальник з поганою кредитною історією потрапляє в чорний список і може не розраховувати на лояльність надалі.

Читайте також:  “Громадське” звернулося в поліцію і суд із приводу розкрадання Скрипіним 250 тисяч.

Джерело.

Загрузка...

Related Post