Авто
Експерти вражені результатами перевірки українського бензину

Минулої весни фахівці столичного Інституту споживчих експертиз, після перевірки якості бензину А-95 на українських АЗС, зробили висновок, що ринок повільно, але впевнено наповнюється «бодягою», тобто некондиційним пальним.

Тоді порушення були виявлені у 30 відсотках проб і цілком логічно, що експерти були майже впевнені, що в цьому році ситуація тільки погіршиться. Але песимістичні прогнози не справдилися – результати виявилися неймовірними! При цьому, у дослідженні було вирішено приділити максимальну увагу регіональним мережам АЗС, де традиційно було багато шансів нарватися на сурогат. Така сумна картина обумовлювалася слабким контролем відповідних органів на місцях, а також тим, що в невеликі мережі «бодяжникам» проникнути легше, ніж у великі національні мережі.

Основну увагу експерти приділили центру і східним областям нашої країни. Перевірці піддалися як великі мережі, зокрема Паралель, БРСМ-нафта, Shell, Amic, КЛО, SunOil, так і відносно нечисленні Надія, Marshall, Татнєфть, Luxwen, Route 20 і дебютант дослідження Укргазвидобування. Про харківську мережу варто сказати окремо. Це фірмові АЗС, що належать найбільшій видобувній компанії країни, у власності якої знаходиться і Шебелинський НПЗ, який колись славився «вічним» виробництвом палива Євро 2. Але сталося натуральне диво – і всього за рік завод примудрилися модернізувати до такої глибини переробки, що вироблене в Україні паливо вперше почало відповідати стандартам Євро 5! Масовий випуск сучасного пального розпочався не так давно, але судячи з росту обсягів продажів, інтерес до нього серед оптових покупців дуже високий. Тим цікавіше було протестувати новий бензин «шебелинки», від якого жахалися власники іномарок ще пару років тому.

Реклама

Проби було відправлено в сертифіковану лабораторію, де їх дослідили на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Євро-5). Нагадаємо, що в стандартах Євро зафіксовані вимоги, як до роботи двигуна, так і якості бензину, які враховуються в нових європейських марках автомобілів. Тобто, щоб отримати заявлені характеристики роботи автомобіля потрібно заправляти його відповідним пальним.

Зразки були перевірені за основними показниками – октанове число, вміст сірки, об’ємні частки бензолу та ароматичних вуглеводнів, хімічний склад бензину, і вміст ароматичних амінів. Результат виявився приголомшливим – практично всі зразки виявилися відповідними Євро 5! При цьому тільки один зразок виявився некондиційним за змістом спирту, а бензин українського виробництва в мережі Укргазвидобування показав рівень якості, ідентичний білоруським і європейським виробникам!

Але про все по порядку. Спочатку було перевірено найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації — передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна із-за зайвих навантажень. Октанове число вимірювали за моторним методом. Згідно йому норматив встановлений на рівні не нижче 85,0 одиниць. Всі зразки не просто вклалися в норматив, але і продемонстрували неабиякий «запас міцності». Найбільшим він виявився у мереж Укргазвидобування і Паралель (87, 4 одиниці). Плюс 2,4 одиниці октану допоможуть водієві економити, нічого не втрачаючи в потужності.

Далі експерти перевірили ще один важливий показник – вміст сірки. Видалення її з нафти процес дорогий і вимагає сучасного обладнання. Якщо сірки в паливі занадто багато, це призводить до утворення нагару, забруднення паливних форсунок і «вбиває» каталізатори. До того ж стає «брудніше» вихлоп і до повітря, яким ми дихаємо, потрапляють дуже небезпечні окисли. ДСТУ для А-95-Евро5 вимагає не більше 10 мг/кг Практично не було сірки у пробі Укргазвидобування, Паралель і Amic (4 мг/кг), зразки КЛО, LUXWEN, SunOil, Route 20 у другій групі лідерів (5 мг\кг). У решти учасників теж порушень по сірці виявлено не було. І це стандартні бензини, які продаються на АЗС за мінімальною ціною!

Ще один важливий параметр – вміст бензолу. Ця речовина здатна змивати масляну плівку, що призводить до підвищеного зносу циліндрів двигуна. ДСТУ нормує об’ємну частину змісту бензолу на рівні не більше 1%. Вклалися всі, менше всього шкідливого речовини виявилося в «дев’яносто п’ятого» від Укргазвидобування (0,38 %), що знову ж таки говорить про серйозну технологічну культуру виробництва.

Читайте також: Названо країни з найдорожчим бензином

При перевірці об’ємної частини ароматичних вуглеводнів перевищень виявлено не було. Для довідки – при збільшенні вмісту «ароматики» зростає токсичність вихлопу, а в камері згоряння утворюється більше нагару. У всіх учасників цей показник у межах допуску, причому знову ж таки зі значним запасом.

Вивчення хімічного складу бензинів підкинуло ложку дьогтю в бочку меду – бензин, придбаний на заправці Татнєфть на чверть складався з ізобутилового спирту, при тому що у решти учасників було зареєстровано повну відсутність цієї речовини. Цей же зразок «відзначився» і в частині присутності ароматичних амінів. Згідно стандарту, їх в паливі бути не повинно, але у А-95 Татнєфть їх виявилося цілих 2.8 відсотка.

Читайте також:  Як пригнати з Європи авто по новому “пільговому закону” (Інструкція)

Загрузка...

У підсумку з’ясувалося, що якість найбільш пального в країні непомітно стало майже європейським. Тенденція така, що тепер без побоювання можна заправитися навіть на невеликих АЗС, заощадивши при цьому гривню-півтори на літрі порівняно з цінами великих гравців. Окремо потрібно сказати про «східні» мережі, Паралель і зовсім маленької Route 20, які працюють в складних умовах близько до зони АТО, але при цьому якість у них на рівні. І, звичайно, треба виділити результати Шебелинського НПЗ, продукція якого зробила просто гігантський крок вперед. Як виявилося, в Україні вміють виробляти якісне європейське пальне, що складе грізну конкуренцію практичним монополістам нашого ринку – білорусам.

Вадим Кривенко.

Читайте також: Продемонстрували новий «горбатий Запорожець»: яким він повинен бути, але не буде (фото)

Джерело.

Реклама

Реклама

Реклама

Related Post

facebook