Як ми розуміємо написане? Що викликає у нас найбільші труднощі? Які ми розрізняємо функції слів і за що вони відповідають? Наскільки “нові слова” привертають увагу реципієнта? Які характеристики, окрім оцінності, ми можемо виокремити в мові реклами?
Письмове слово
Письмове слово, що розуміється як система знаків, важче читати, ніж зображення, оскільки воно вимагає концентрації уваги і певних навичок, адже якщо перегляд є вродженою навичкою, то читання – набутою. Для багатьох читання може бути складнішим, оскільки багато продуктів, рекламу яких ми можемо бачити, мають іноземне походження, тому прочитання їхніх назв або певних слоганів вимагає хоча б базових знань іноземних мов.
Не дивно, що відомі імена та прізвища стають своєрідним ситом для відбору аудиторії. У випадку з рекламним текстом існує ще й проблема розуміння прочитаного, що дається зовсім нелегко як дорослим, так і молоді.
Функції слів
Як у випадку з письмовим, так і з усним словом, можна виділити наступні функції:
експресивна функція – виражає почуття і думки відправника;
імпресивна функція – відповідає за пробудження емоцій, настроїв, думок в одержувача;
когнітивна функція – спрямовує свідомість мовців на певні об’єкти, явища;
фатична функція – підтримує контакт між відправником і одержувачем (слухай, правда, ага тощо);
поетична функція – проявляється у всіляких римах, поезії;
металінгвістична функція – фокусується на проблемі мови як системи (коду).