fbpx

Україну завалили дорогим зіпсованим морозивом

Також не поодинокі випадки, коли морозиво продають простроченим, повторно заморожують або додають в продукт шкідливі “Ешки”.

На прилавки українських магазинів хлинуло торішнє морозиво. Виробники та постачальники, користуючись неуважністю продавців, збувають через них товар з терміном придатності, що ось-ось закінчиться, або вже давно прострочений продукт. Теж саме стосується і топінгів – на термін їх придатності теж часто не звертають уваги, пише “Сегодня” з посиланням на UBR.

Особливо небезпечним експерти вважають морозиво, яке продають на вулицях – ім’я виробника в більшості випадків дізнатися не вийде, оскільки упаковки, в яких привозять десерт просто викидають. Та й ложечки, якими накладають кульки, скоріше за все, далекі від ідеалу чистоти – проточна вода на вулицях, як правило, відсутня.

До того ж, часті випадки, коли морозиво повторно заморожують, адже лотки, як правило, стоять під відкритим сонцем, а, в разі відключення електроенергії, холодильник перестає працювати – через це десерт тане.

Читайте також: Названо ТОП-15 марок шкідливого для здоров’я масла в Україні

Щоб навести порядок в цьому сегменті, профільна громадськість придумала нові стандарти якості, які повинні позбавити споживача від сумнівного продукту.

Як розповів президент Асоціації “Морозиво і заморожені продукти” Ігор Бартковський, з 1 січня 2018 року наберуть чинності нові “ДСТУ”. До цього часу, ринок так званого м’якого “вуличного” морозива не підпадав під жоден нормативно-правовий акт.

“Ми розробили технологічну інструкцію. Це дасть споживачеві можливість є якісний продукт, оскільки сьогодні не всі суміші мають нормальне походження, а проконтролювати якість морозива дуже важко. Тепер цей сегмент буде в рамках нормативно-правового поля”, – зазначив Бартковський.

Зіпсоване морозиво починають активно продавати саме з наближенням літа (травень-червень), коли зростає попит на цей продукт. Причому не тільки на вулицях міст, а й в магазинах.

“Запаковане морозиво в супермаркетах умовно може бути безпечніше. Хоча магазини часто вже не дотримуються вимог до умов зберігання цього продукту – температура в морозильній камері повинна бути не нище мінус 24 градуси, тоді як в холодильниках супермаркету – всього мінус 18. Навіть правильно морозиво зберігається не довше 10 місяців “, – розповів виконавчий директор ГО “Союз споживачів України” Максим Несміянов.

Іноді супермаркети грішать продажем неякісного морозива навіть власного виробництва – зараз практично в кожному великому мережевому магазині є своя марка. “І хоч в перевіреному морозиві використовуються натуральні барвники – не все так гладко. Наприклад, в одному зі столичних супермаркетів, в морозиві власного виробництва виявили тартразин, який може впливати на активність і увагу дітей. На упаковці не було ні попередження про це, ні навіть назви виробника”, – зазначила заступник голови організації “Громадський контроль захисту прав споживачів” Ольга Котехова.

Більше “ешок”. Не кращими виявилися і результати перевірки йогуртів. І хоча в них також не було синтетичних барвників, у всіх восьми досліджуваних зразках виявили бензойну кислоту Е210, яка вважається консервантом. Однак в допустимих нормах цей компонент все ж дозволяється використовувати в продуктах. А ось в двох йогуртах виявили ще і сорбінову кислоту Е200 – синтетичний консервант. І якщо бензойна кислота природного походження міститься практично у всіх продуктах (в тому числі фруктах, картоплі та ін.), то сорбінова кислота – це вже заборонений консервант.

Читайте також: У дитячій молочній продукції двох українських компаній виявлено антибіотики

“Ми знаємо, що в молочних продуктах, в тому числі і йогуртах, бензойна кислота в допустимих нормах може бути присутня, а ось сорбінова не допускається, тому що це синтетичний компонент”, – зауважила президент Союзу молочних підприємств України Лідія Карпенко.

Через мораторій на перевірки бізнесу розгулялися і недобросовісні молочники. Як розповіла Лідія Карпенко, фальсифікату стало реально більше. У більшості випадків виробники замінюють молочні жири в молоці на рослинні, а вказати це на етикетці “забувають”.

Але навіть за не дуже якісне молоко українцям доведеться платити більше.

“В кінці серпня-початку вересня традиційно скорочуються надої, а значить, на ринку почнеться дефіцит сировини. Плюс, продовжують дорожчати і енергоносії. Орієнтовно, для кінцевого споживача, в магазинних ціна на молочні продукти підніметься на 25%”, – зазначила в розмові з UBR.ua Лідія Карпенко.

You cannot copy content of this page