fbpx

В Україні з’явиться доступний електрокар Citroen Ami, яким можна керувати без водійських прав

Citroen Ami проходить сертифікацію в Україні. Це бюджетний електрокар, який найближчим часом може з’явитись у продажу в нашій країні.

Автомобіль належить до класу квадріциклів. Його максимальна швидкість становить лише 45 км/год. Для управління Citroen Ami не потрібні водійські права.

Шоу-кар Ami One був представлений рік тому, проте фінальна версія хоч і зберегла загальну концепцію, але дуже відрізняється від початкового варіанту. Двомісний човник компактніший за Смарта: довжина — 2410 мм, ширина — 1390 мм, а висота — 1520 мм. По кутах розставлені 14-дюймові колеса (у концепту були 18-дюймові), а діаметр розвороту – лише 7,2 м.

Фото: maison-vignaux @ Continental Productions

Економія в розробці та при виробництві Ami зведена в абсолют: у машинки однакові двері ліворуч і праворуч (і відчиняються вони, відповідно, в різні боки), а також переднє та заднє облицювання. Секції бокового скла відкидаються вручну, регулювання дзеркал теж механічне. На цьому тлі розкішшю виглядає стандартна скляна панель даху.

У найпростішому салоні — пара «стільчиків», причому пасажирський закріплений жорстко, а водійське сидіння можна відрегулювати тільки в поздовжньому напрямку. Замість приладів — невеликий екранчик, а замість музики — док-станція для підключення смартфона. Є два багажні майданчики – за сидіннями та в отворі перед пасажиром. А відсік для зарядного кабелю розташований у задньому правому крилі з доступом із дверного отвору.

Post-production : Astuce Productions

Юридично Citroen Ami – легкий квадріцикл, яким можна управляти з 16 років, а у Франції – навіть з 14 років. Але зворотний бік — жорсткі обмеження характеристик. Тому Citroen Ami має електромотор потужністю лише 6 кВт (8,2 л.с.), маса без тягової батареї – гранично допустимі 425 кг, а максимальна швидкість – 45 км/год. Розташованого знизу літій-іонного акумулятора ємністю 5,5 кВт∙год має вистачити на 70 км пробігу, а перезаряджання від звичайної розетки займе три години. Сучасних систем безпеки на кшталт ABS та подушок тут немає, адже за законом для квадріциклів вони не є обов’язковими.

У компанії позиціонують Ami насамперед як альтернативу скутерам, велосипедам та громадському транспорту, тому серед головних переваг згадані закритий салон та наявність обігрівача. Вже навесні ці машинки з’являться у французькому каршерингу: оператор Free2Move, що належить концерну PSA, пропонуватиме Ami за 26 євроцентів на хвилину. Можлива довгострокова оренда: наприклад, під час укладання договору на чотири роки абонентська плата становитиме 20 євро на місяць.

Традиційні продажі теж будуть: з урахуванням державної субсидії (900 євро) у Франції за Citroen Ami проситимуть 6000 євро. Для “електрички” це дуже приваблива ціна, адже, скажімо, схожі батарейні квадрицикли Aixam коштують від 14 900 євро. Проте, за загальноавтомобільними мірками Ami дорогий, адже вже за 8150 євро можна взяти повноцінний седан Dacia Logan. Прийом онлайн-замовлень на Ami буде відкрито наприкінці березня, а постачання розпочнеться у червні.

Наразі невідомо, скільки Citroen Ami коштуватиме в Україні.

Фото: maison-vignaux @ Continental Productions

You cannot copy content of this page