fbpx

Як врятувати гроші, витрачені на авіаквитки, якщо вам відмовили в візі

В якому випадку авіакомпанія поверне гроші за куплений квиток

Витрати на авіапереліт – одна з найбільш відчутних статей в кошторисі подорожі. Залежно від ситуації авіаквитки з’їдають не менш 20% бюджету. Прикро втрачати досить пристойну суму в разі відмови у візі! Але ж останнім часом українці стикаються з таким явищем набагато частіше, ніж це траплялося кілька років тому – за відгуками туристів, консульства багатьох країн стали суворіші до наших співвітчизників. Що робити, щоб врятувати свої гроші?

ЯК ДО ПРОБЛЕМИ ПОСТАВЛЯТЬСЯ АВІАКОМПАНІЇ

Вартість квитка визначається складним набором правил – авіатарифом. Чим дешевше квиток, тим більше обмежень щодо його використання. Нормальний (повний тариф) дає можливість безлічі змін і повернення грошей без штрафів. Але він при цьому і найдорожчий. В інших же завжди є маса застережень. Наприклад, в більшості вигідних тарифів при відмові від поїздки (або в разі невикористання квитка) гроші або взагалі не повертаються, або в повному обсязі – через штрафні санкції. На жаль, мандрівники вкрай рідко заморочуються таким простим завданням, як ознайомлення з авіатарифом. А адже це нескладно: можна або прочитати про них на сайті авіакомпанії (при покупці через інтернет), або зажадати інформацію у агента з продажу. Отже, наводимо кілька прикладів політик авіакомпаній з приводу повернення грошей за квитки в разі невидачі візи.

МАУ. Вартість квитків відшкодовується. Це можливо за умови звернення до офісу авіакомпанії не пізніше ніж за 3 дні до вильоту. Ще одна умова – якщо маршрут (країна) у квитку збігається з тією, чиє посольство відмовило у візі. Також потрібно надати документи, що підтверджують цей факт. На жаль, але сервісний збір за оформлення авіаквитка не повернуть.

Читайте також: Прогноз погоди на все літо: 15 днів дощів і майже три місяці спеки

AIR FRANCE-KLM. В першу чергу потрібно надати в представництво авіакомпанії або агентство, де придбаний квиток, підтвердження відмови у візі. Ним стануть лист або e-mail з консульського відділу посольства, яке відмовило у візі, і відповідний штамп в паспорті. Важливий момент: якщо візу не дали комусь із членів сім’ї (дитині або одному з батьків), то гроші за куплені квитки повернуть всій сім’ї.

LUFTHANSA. Авіакомпанія повертає гроші, якщо подати відповідні папери в офіс або агентство з продажу квитків не пізніше ніж за 3 дні до вильоту. Відзначимо, що Air France-KLM і Lufthansa входять у великі авіаційні альянси (SkyTeam і Star Alliance відповідно). Тому в інших авіакомпаніях, що входять в ці альянси, прийняті аналогічні правила.

AIR BALTIC і WIZZ AIR. Правила цих компаній свідчать: відмова у візі – не причина для повернення вартості квитка.

ЖИТТЯ ПІСЛЯ ВІДМОВИ

Отже, в візі відмовлено. На сайті авіакомпанії дивимося, що в такому разі сказано в її правилах з приводу повернення грошей за квиток. Якщо це можливо, шолом лист в агентство, де купували квиток. Якщо він придбаний на інтернет-сторінці авіакомпанії, то відправляємо лист на e-mail представництва в вашій країні (контакт є на сайті) з проханням повернути гроші, докладаємо скани 1-ї сторінки паспорта, розвороту з штампом відмови, листи з консульства (якщо таке є), авіаквитка. В межах 10-20 днів гроші повинні бути відшкодовані.

ОБІЙДІТЬСЯ БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ І НЕ ЛЯКАЙТЕ

Тверезо оцініть свої шанси на візу, особливо шенгенську. Аргументом її невидачі для євробюрократів можуть служити: колишні відмови, недостатня сума грошей, з якою ви збираєтеся в поїздку. Навіть юний вік (приблизно до 25 років) може стати причиною підозри, що ви хочете залишитися в єврораю назавжди.

Якщо вже складено перелік авіакомпаній, які вам підходять, то з’ясуйте їх політику в разі відмови у візі. У кого-то з них ці відомості є на сайті, комусь доведеться зателефонувати. Віддавайте перевагу тій фірмі, де повертають гроші за квиток, навіть якщо тариф менш вигідний. Так ви себе застрахуете від втрати грошей.

Краще прокладати маршрут подорожі рейсами одного авіаперевізника – так гроші повернути простіше. Так, часто-густо буває, що в одну сторону вигідніше летіти одним авіаперевізником, а назад – іншим, але тоді оцінюйте ризики.

Купівля квитка безпосередньо на сайті авіакомпанії прискорить процес повернення грошей. Адже турфірма або авіакаса – це посередники, яким на обробку вашого запиту також потрібен час. Та й повернуті гроші повинні будуть піти з рахунку авіакомпанії на рахунок посередника і тільки потім доберуться до клієнта.

Нарешті, життєва мудрість: в подібній ситуації не варто відразу ж качати права, апелювати до спілки захисту прав споживачів і юристів. Авіакомпанії (крім лоукостів) з розумінням ставляться до подібної неприємності. Тому розумніше буде просити, а не лякати

Читайте також: Скільки буде коштувати відпочинок на курортах Єгипту й Туреччини цього літа

Джерело.

You cannot copy content of this page