fbpx

Проблеми дитини можна “прочитати” по її почерку – графолог

У початковій школі почерк дитини може багато розповісти про її особистість та проблеми педагогам і батькам. За почерком можна також визначити у дитини “хворобу геніальних людей” – дисграфію.

Про це розповіла в ефірі ObozTV графолог Марина Фоменко. За словами експерта, про проблеми може, зокрема, свідчити перекреслення в літерах у дитячому почерку.

“Коли дитина перекреслює букви “хвостиком”, це говорить про дестpуктивні процеси в мoзку дитини. Це пов’язано з обстановкою навколо. Якщо це початкова школа, як правило, проблеми в родині. Якщо це підлітковий вік, це свідчить про проблеми в оточенні, тому що для підлітків актуальне спілкування з ровесниками”, – розповіла експерт.

За словами Фоменко, наступний момент, який може насторожити – коли дитина не може утримати один нахил почерку.

Читайте також: З якого віку можна залишити дитину вдома одну?

“Коли літери “танцюють” вліво-вправо-вниз-вгору, це говорить про розбалансування, незібраність, неорганізованість. Значить, відбуваються процеси, які не дають перебувати в спокійному нормальному стані”, – зазначила графолог.

Крім того, експерт наголосила на важливості такої теми як дисграфія.

“У світі близько 20% людей є дисграфіками. У цих людей є проблема з написанням тексту. Люди не можуть написати коректно, тому що такими наpоджені. У західних країнах не прийнято називати це хворобою, хоча є така фраза “хвороба геніальних людей”. Дисграфік – це людина, яка мислить образами, їй складно розпізнавати символи. До прикладу, дисграфіки – Уолт Дісней, співачка Шер”, – заявила вона.

“Наприклад, коли є нелогічне написання слова – дитина хоче написати “жаба”, а пише “бажа”, або замість “домашня робота” пише “шадомня робота” – це не помилка. Йде заміна складів, дитина “не бачить” коректно, так влаштований її мoзок. Наступний момент – дзеркальне відображення літер. У 6 років це нормально, але якщо в 8-9 років це не проходить, це одна з ознак того, що треба звернути увагу – можливо, дитина дисграфік”, – пояснила графолог .

Також, за словами Фоменко, дитина може писати будь-де – не з початку рядка, а з середини, кінця, вгорі, внизу: “У дисграфіків є така особливість як диспраксія – дезорієнтація в просторі. Йому все одно, де починати – весь простір його” .

“Чим більше такої інформації буде у батьків і педагогів, тим простіше таким дітям адаптуватися до школи”, – вважає вона.

You cannot copy content of this page