fbpx
Саморозвиток
Про воду, освячену на Богоявлення

Хрещення Господнє також називається Богоявленням, тому що при хрещенні Христа Спасителя усьому людству з’явився Бог. Відбулося Богоявлення Пресвятої Трійці всьому світові.

Хрещенська вода – це велика святиня, що повинна бути в домі кожноuj християнина. При освяченні хрещенської води священик молиться Богові: “Сам і нині, Владико, освяти воду цю Духом Твоїм Святим. І дай усім, що доторкаються до неї, і споживають, і помазуються нею – освячення, здоров’я, очищення і благословення”.

Через святі краплі свяченої води християнин долучається до благодаті Творця, Який благословляє, зцілює і освячує все наше земне існування.

Існує хибне уявлення, що нібито богоявленська вода (освячена 18-го та 19-го грудня) – це різні води, і вони мають різну силу та дію. Навіть деякі люди, дослуховуючись до різної маячні та забобонів, говорять про живу та неживу воду.

Спростовуючи цю хибну думку, Церква підкреслює і наголошує, що і у Хрещенський святвечір (18-го січня), і в День Хрещення Господнього (19-го січня) вода освячується одним і тим самим урочистим Великим чином.

Богоявленська вода займає особливе місце скажімо так в обрядовому житті Церкви. Просто за фактом того, що ця вода освячується всього двічі в році, вона вирізняється кількістю молитов, читань зі Священного Писання та чином приуроченим до великої події – Хрещення Господнього. Але немає ніяких параметрів, за якими можна було б визначити, чим богоявленська вода відмінна від води освяченої звичайним чином.

Благодатна сила хрещенської води, освяченої у свято Богоявлення в будь-якому храмі, зовсім однакова. Кожний дотик до святої води освячує наше буття і дарує благодатну допомогу віруючій людині для звершення добрих справ та істинного служіння во славу Бога.

Підходячи за святою водою, треба розуміти, що ми не в черзі в магазині, а готуємося прийняти велику святиню. І поводитися треба відповідно. Бо знаєте, говорить Святе Письмо, що ті, хто будуть останніми тут, будуть першими в Царстві Небесному. Тому треба почекати і пропустити тих, хто поспішає, щоб благоговійно, з трепетом і шанобливістю набрати святої води, щоб вона була нам дійсно в користь, щоб не грішити під час того, як підходиш за святинею.

Тому Господь – найбільша святиня цих днів. Хто у свята сподобиться причаститися Богові – той матиме найбільшу святиню. Натомість, хто принесе найбільшу банку святої води разом із темним і пустим серцем, не отримає нічого.

о. Тарас Бецель