fbpx

Перевізники погрожують підняти тарифи в два рази вже до Нового року

Перевізники відчувають дефіцит водіїв, які мігрують за кордон і скаржаться на “нелегалів”.

До кінця року проїзд на маршрутних таксі може істотно подорожчати. А якщо курс валют і ціни на бензин не припинять зростати, то і того раніше, кажуть перевізники. І це незважаючи на те, що тарифи і так з початку року вже підвищили на 1-2 грн.

За словами директора компанії «Трансгрупп» Володимира Назаренко, чинне законодавство дозволяє переглядати вартість проїзду вже при 10% зростанні вартості палива. Штовхають цінник вгору і подорожчали запчастини – їх частка в тарифоутворенні близько 25%.

Підвищувати вартість проїзду перевізники планують почати з Києва і передмістя столиці. За словами самих перевізників, підвищення вартості проїзного талона не примха компаній-перевізників, а економічна необхідність. І уникнути подорожчання навряд чи вийде.

Як розповів UBR.ua член Асоціації перевізників Києва Юрій Артеменко, за найсприятливіших розкладах, ціна проїзду складе приблизно 8-9 грн.

”Вже зараз економічно виправданим є тариф у 12 грн. Якщо ціни на паливо і курс долара продовжить рости, компанії просто не зможуть не підняти розцінки ”, – каже Артеменко.

Подорожчання проїзду маршрутники пов’язують з низкою факторів: подорожчали запчастинами, ціни на які прив’язані до валюти, що злетіли цінами на паливно-мастильні матеріали і зростанням зарплат водіїв, які почали збігати за дзвінкою монетою в ближнє зарубіжжя.

Читайте також: Кабмін готує проект постанови , якою значно спрощує вимоги до інвесторів- автозаводів

“В країні дефіцит водіїв. Вони хочуть зарплати по 20 тис. грн. Наприклад, в Києві вже зараз 5-10% маршрутного складу не виїжджає на дорогу, бо немає кому працювати. Щоб утримати водіїв, компанії будуть змушені підняти їм оклади “, – пояснив Володимира Назаренко.

Також перевізників зобов’язали встановити в кожному мікроавтобусі системи GPS. Вартість одного такого датчика, за словами маршрутників, близько 20-22 тис. грн, що теж позначиться на майбутньому подорожчання проїзду. Ще частина заробітку забирають у перевізників збори автостанцій в розмірі 15-20%.

Але і це ще не все виправдання, якими перевізники пояснюють необхідність підняття цін. Після підвищення “мінімалки”, на компанії-перевізники зросла і податкове навантаження. Так, за одного свого службовця на мінімальній зарплаті, роботодавець змушений заплатити державі 1,4 тис. грн.

“Якщо піднімуть мінімальну заробітну плату, як планується, то проїзд подорожчає абсолютно точно. До того ж невирішеним залишається питання з бюджетними компенсаціями по пільговому проїзду – тільки по Київській області перевізникам заборгували за рік вже 220 млн грн, а це вартість 100 автобусів «Богдан». Назріла проблема і з нелегальними перевізниками, які забирають приблизно 30% заробітку “білих водіїв”, – розповів депутат Київської облради Олег Кіщук.

При цьому глава київського відділення Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Дмитро Лось додав, що викорінити нелегальних перевізників на сьогоднішній день неможливо навіть силами поліції і судів. До того ж, корупцію теж ніхто не відміняв – місцевій владі просто невигідно вирішувати цю проблему.

“Без зміни законів цього зробити не можна. У таких компаній, за фактом, на балансі не значиться жодного майна, тому навіть при наявності заяви в поліцію і рішення суду, виконавчої служби нічого з них взяти і справу закривають. А “нелегали” продовжують працювати і далі “, – зауважив Лось.

Разом з цим, кажуть експерти, часто “нелегали” возять пасажирів на старих мікроавтобусах, перероблених з вантажних на пасажирські. Тому пересуватися на таких хоч і дешевше приблизно на 20%, але набагато небезпечніше.

За словами експертів, частина заробітку забирають у перевізників і рядові водії, що підробляють приватними перевезеннями. Особливо актуально це для приміських маршрутів. Наприклад, в Києві попутки беруть за проїзд до найближчого метро рівно стільки ж, скільки і маршрутки. Але люди все частіше віддають перевагу першим: так і дістатися виходить швидше, і комфорту більше.

Джерело.

You cannot copy content of this page