Шанс для України в автовиробництві є Кабмін готує проект постанови . Зараз існують досить жорсткі умови , при яких українські автовиробники звільняються від сплати мита.
Наприклад , протягом перших 36 місяців з дня початку роботи вони можуть ввозити таку кількість моделей кузовів для крупновузлового складання транспортних засобів, яка не може більше ніж у 3 рази перевищувати кількість моделей , що виробляють із застосуванням технологічних процесів зварювання, фарбування кузова та складання транспортного засобу.
Тобто, виробив 1 тис авто з покраскою і зваркою, то можеш ввезти безмитно 3 тис авто для простого складання.
А ось починаючи з 37 місяця і до 8 років можна ввозити таку кількість моделей кузовів для крупновузлового складання транспортних засобів, яка не може більше ніж у два рази перевищувати кількість моделей транспортних засобів із застосуванням технологічних процесів зварювання, фарбування кузова та складання транспортного засобу. Тобто, виробив з покраскою/ зваркою 1 тис авто і вже можеш безмитно ввезти лише 2 тис авто..
І на восьмий рік роботи всі зобов‘язуються досягти середнього ступеня локалізації виробництва продукції в 50%.
Так є зараз!
І ось КМУ своєю постановою планує зняти обмеження і по локалізації, і по кількості авто для крупновузлового (СКД) складання..
Що сказати? Хтось може заперечувати мовляв ” локалізація потрібна , бо дозволить створити більшу кількість робочих місць ” і так далі…
Згоден, але я реаліст і я знаю, що і в Росіі, і в Словакіі всі автозаводи починали саме з СКД- крупновузлового складання( як в народі кажуть:” з прикручування коліс”), а вже потім самі без викручування рук зі сторони влади переходили до локалізації своїм самостійним рішенням і без примусу.
Існуючі обмеження та диктат умов владою робив неможливим прихід до України інвесторів( я знаю, що капіталісти примусу і диктату умов не люблять)!
Відміна цих обмежень дає Украіні хоч теоретичний , але шанс!
Я часто критикую уряд , але цю ініціативу Мінекономрозвитку і іх проект підтримую на 100% …