Дозвілля
Інновації за партою: в українські школи прийшли віртуальні лабораторії і 3D-друк

А ще гуртки робототехніки і скрайблінг-презентації

Інтерактивна дошка, лазерна указка, відеоконференцзв’язок і проектор – вже далеко не самі сучасне мультимедіа, які використовуються в школах (хоча в багатьох, чого гріха таїти, навіть цього в повному наборі поки немає). “На п’яти наступають” вже більш сучасні технології та інновації в навчанні. На зміну звичайній презентації проекту або роботи приходять медіапрезентації, кабінети хімії/фізики замінюються віртуальними лабораторіями з онлайн-хімреактивами. А замість створення виробів з підручних матеріалів – справжні предмети, надруковані на принтері і т. д. Поки що кожне таке нововведення – плід співпраці навчального закладу з провідними IT-компаніями (використання школами комп’ютерних програм і розробок), або ж пілотний проект за підтримки державної ініціативи. Але є шанс, що скоро їх стане більше.

РОЗУМНІ РОБОТИ І ПІЛОТОВАНІ ДРОНИ

Навчання програмуванню роботів і збірка комплектуючих в функціонуючі прототипи – це те, що користується величезним попитом у молоді. І хоча робототехніка як гурток є при багатьох школах, все ж в більшості своїй технології там вивчають застарілі, і їх з легкістю обходять курси при приватних навчальних центрах (у них, правда, гуртки дорогі, не всім по кишені). Є свої курси і на окремих підприємствах, які проводять презентації для школярів (вони часто безкоштовні, але бувають рідко). У школах же сучасна робототехніка йде зі значним запізненням.

“Головне наше відміну від інших курсів в тому, що заняття ведуть викладачі з практичним досвідом, а не вчителя “за сумісництвом”, – розповіли в компанії Business Sharks, яка спільно з проектом Introbots і підтримки держініціативи відкрили в цьому році курси в декількох київських школах. – “Крім цього, ми використовуємо унікальні модульні комплектуючі від світових лідерів робототехніки і не практикуємо PROLEGO. Ми створюємо українських роботів. Школярів навчаємо програмуванню і складанню комплектуючих в функціонуючі прототипи. Крім робототехніки, ми будемо вивчати 3D-технології, роботу на різних платформах для початківців і просунутих користувачів, розробку і пілотування дронами і навіть ракетне моделювання”.

В останньому випадку активісти, відмінники і випускники матимуть можливість інтегруватися в світові конструкторські бюро і навіть отримувати замовлення від провідних світових компаній.

new_image3_181

ЛАБОРАТОРІЯ: БЕЗ ВИБУХІВ І РЕАКТИВІВ

Раніше одним з показників престижності школи вважалося наявність класів хімії, фізики та біології, начинених усіма можливими “безпечними” приладами і речовинами. Керівництво виділяло цю особливість в першу чергу, рекламуючи свій навчальний заклад, а учні – дійсно хімічили і експериментували. Сьогодні ці класи використовуються рідко: частіше діти записують в зошити теорію по тому, що повинні спостерігати в лабораторії (немає реактивів, та й вчителі не особливо хочуть відповідати за “сюрпризи” на уроках).

Замість цього в деяких школах з’явилися віртуальні лабораторії з хімії, фізики, біології та географії. Філософія їх така ж сама, що і раніше була у практичних робіт: учень повинен бачити, як поводяться різні реактиви, колір отриманого розчину і т. д. Побачене школяр не забуде і вже точно запам’ятає, після чого відбудеться “бабах”. Діти працюють в сучасному комп’ютерному класі, де встановлені спеціальні програми, завдяки яким можна проводити експерименти, вимірювати різні показники, будувати графіки і т. д.

МОДЕЛЮВАННЯ: 3D-ПРИНТЕРИ І РУЧКИ

3D-принтери і 3D-ручки в навчанні поки використовують рідко – через високу вартість цих приладів і витратних матеріалів. Але деякі комерційні навчальні центри вже працюють зі школярами, використовуючи технології майбутнього. Найчастіше – це підмога для уроків фізики і хімії, де можна не тільки надрукувати пробірку для реакцій, а й створити окремий пристрій. “Просто принтера для уроку недостатньо: моделювання може бути тільки за допомогою комп’ютера, – пояснили в одному з навчальних центрів. – До того ж, щоб принтер друкував, потрібна програма “Слайсер”. Остання якраз і перетворює створену 3D-модель в програму, за якою буде працювати принтер”.

З 3D-ручкою простіше. Але її дуже багатофункціональною не назвеш – це цікавий атрибут для розвитку просторового мислення або створення каркасів під подальшу роботу.

 new_image2_210

ПРЕЗЕНТАЦІЇ: ФІЛЬМИ І ВІЗУАЛІЗАЦІЯ

Сучасні школи відійшли від проекторів (в деяких закладах їх і ніколи не було) і скрайбінг-презентацій (коли промова того, хто виступає, відразу ж ілюструвалася малюнками/аплікаціями на білій дошці або папері). Сьогодні стали використовувати сучасні медіастудії, де учні можуть не тільки підкріплювати одержувані знання відеорядом, а й самостійно створювати різні матеріали для візуалізації і навіть цілі фільми. Роботодавці і рекрутери погоджуються, що цей навик на сьогоднішній день потрібен службовцям практично у всіх галузях. “Важливо вже в школі вміти показувати і пояснювати складний зміст цікаво і простим способом. Тому ми вчимо дітей робити проекти, презентації та доповіді, – розповіли в Заліщицької державної гімназії (Тернопільська область), де працює медіастудія “Думка плюс”. – Учні можуть створювати цілі фільми! Цьому їх вчать наставники, які теж постійно розвиваються – відвідують школу комп’ютерних технологій для вчителів”.

Читайте також: Тернопільська викладачка “відкрила завісу” жорстоких реалій життя за кордоном

Джерело.

Реклама

Related Post

facebook