fbpx

Не буває диму без вогню: Чи змусять усіх водіїв вивчати лікарську справу?

Дискусія в середовищі автомобілістів, перевізників та юристів розпочалася після публікації на сайті Міністерства охорони здоров’я проекту Указу «Про затвердження Методичних рекомендацій по підготовці водіїв з надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок дорожньо-транспортних пригод».

Суть ініціативи приблизно наступна: водії, а також інші учасники дорожнього руху, повинні проходити регулярне навчання з надання медичної допомоги, зі здачею іспиту та отриманням відповідного свідоцтва. Навчатися потрібно в спеціально обладнаних класах, з проектором або інтерактивною дошкою, манекенами та іншим наочним приладдям. Далі йде згадка про АТО, підвищену актуальність питання першої медичної допомоги, а також про підприємства, які здійснюють вантажні та пасажирські автомобільні перевезення.

Для відповіді на питання про те, чи торкнеться всіх водіїв (а можливо навіть пішоходів, як «інших учасників дорожнього руху») необхідність проходити платне навчання і здавати іспит після його завершення, ми звернемося до чинного законодавства.

Читайте також: Нацполіція пересяде на ЗАЗи

У Законі «Про екстрену медичну допомогу», в статті 12, «Особи, які зобов’язані надавати домедичну допомогу», зазначено такі категорії: рятувальники аварійно-рятувальних служб, працівники державної пожежної охорони, поліцейські, фармацевтичні працівники, провідники пасажирських вагонів, бортпровідники та інші особи, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов’язками повинні володіти практичними навичками надання домедичної допомоги.

Водіїв автотранспорту в переліку немає, але, якщо у підписаній при прийомі на роботу посадовій інструкції є пункт про необхідність надання медичної допомоги – у такому разі водієві теж доведеться проходити підготовку.

Закон України «Про дорожній рух», стаття 10, з цього приводу говорить наступне: «До компетенції власників транспортних засобів належить (…) організація та здійснення заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху». Тобто, сказано в загальних рисах, і стосується власника, а не конкретного водія ТЗ. Це, наприклад, може значити, що власник повинен укомплектувати свій ТЗ аптечкою.

У переліку документів, наявність яких передбачена законодавством для водія, а також для кандидатів у водії, свідоцтва про проходження навчання з якої-небудь медичної підготовки на даний момент немає.

Отже, що маємо у підсумку: ініціатива МОЗ в даний час може носити лише рекомендаційний характер і не є обов’язковою для всіх водіїв, пішоходів, велосипедистів а також погоничів тварин, які є учасниками дорожнього руху. Вважаєте, що суперечки з цього приводу розгорілися невипадково? Слідкуйте за нашими новинами щоб дізнатися більше.

Читайте також: У Криму покарали водіїв з українськими номерами

Джерело.

You cannot copy content of this page