Засновник відомої автомобільної компанії “Тойота” Сакіті Тойода, постійно користувався правилом “п’яти чому”. У всіх незрозумілих ситуаціях він використовував цей метод – і той завжди допомагав.
Ось це правило. Наприклад, тобі хочеться шубу. Запитуєш себе: “Чому я хочу шубу?” Це перше “чому”.
Відповідаєш: Тому що я хочу всіх здивувати.
Добре, друге “чому”: Чому ти хочеш усіх здивувати?
Відповідь: Тому що хочу, щоб на мене звернули увагу.
Третє “чому”: Чому тобі потрібно, щоби на тебе звернули увагу?
Відповідь: Тому що я почуваюся невпевнено.
Четверте “чому”: Чому ти почуваєшся невпевнено?
Відповідь: Тому що я ніяк не можу реалізуватися, тому що я сиджу на одному місці.
П’яте чому: Чому ти не можеш реалізувати себе? Відповідь: Тому що я займаюся тим, що мені не подобається.
І скажи тепер, до чого тут шуба?
Сакіті Тойода впевнений, що у відповіді на п’яте “чому” і криється причина, яка, на перший погляд, непомітна.
Запитуючи себе “чому” п’ять разів, ви визначаєте характер проблеми і рішення стає зрозумілим.
П’яте “тому що” і є правдою про вас, є справжнім.
Це дуже дієвий спосіб перевірити, що ви насправді приховуєте, у чому боїтеся зізнатися навіть самому собі, чого ви справді хочете, а що насправді зовсім не варте уваги.