fbpx

З 1 серпня сильно подешевшають авто: опубліковані нові розцінки

З 1 серпня 2016 року в Україні набуде чинності закон, завдяки якому на вживані автомобілі значно знизяться акцизи. Тепер багато українців зможуть дозволити собі придбати “залізного коня” – якщо з розумом підійдуть до цієї можливості.

Автомобілі з європейськими номерами, переважно країн Балтії та східноєвропейських держав, на українських дорогах ні у кого подиву не викликають. Коріння мрії пересічного українця про трошки пошарпану “беху” з литовськими номерами йдуть ще з 90-х. Варіант регулярно перетинати кордон або давати хабар в разі прострочення транзитного терміну припав до душі багатьом автовласникам. Особливо дана “традиція” закріпилася в прикордонних областях. Навіщо сплачувати розмитнення і акциз, що робить авто в рази дорожче, якщо можна їздити і так?

“Всі ми знаємо проблемну ситуацію з автомобілями на західних кордонах. Маю на увазі, в першу чергу, авто з іноземною реєстрацією: на які речі йдуть наші громадяни, на які побори, на яку корупцію, на отримання паспортів, на спільну власність з іноземними громадянами , щоб якимось чином легалізувати свої вживані автомобілі. Причиною цього є занадто високі акцизи на вживані авто. Вони непропорційно високі в порівнянні з акцизами на нові авто. І це дійсно викривляє структуру ринку”, – так описала проблему член податкового комітету Верховної Ради Тетяна Острикова.
Вирішити питання з розмитненням таких авто українська влада хотіла вже давно. Результатом став прийнятий в травні законопроект №3251 про зниження акцизів на вживані іномарки. Після успішного голосування народних депутатів президент Петро Порошенко не затягував з підписанням документа, який вже з 1 серпня вступить в силу.

Читайте також: В Україні вперше протестували технологію 4G

Незважаючи на те, що в початковій редакції документ передбачав тільки зниження акцизів на вживані авто, вже в ході голосування в законопроект були внесені важливі зміни. Як підсумок – розмитнення авто подешевшає в десятки разів. Так, найбільш вигідною стане покупка средньолітражних автомобілів. Акциз на машини з об’ємом бензинового двигуна до 1 л тепер складе 0,102 євро за 1 куб. см проти діючої ставки 1,094 євро. Різниця майже в 11 разів.

Для інших обємів двигуна сітка акцизу буде виглядати наступним чином.

Для бензинових авто:

-з двигуном 1-1,5 л акциз складе 0,063 євро, зараз – 1,367 євро;
-з двигуном 1,5-2,2 л – 0,267 євро, зараз – 1,643 євро;
-з двигуном 2,2-3л – 0,276 євро, зараз – 2,213 євро;
-з двигуном понад 3 л – 2,209 євро, зараз – 3,329 євро.

Для дизельних:

-з двигуном до 1,5 л – 0,103 євро, зараз – 1,367 євро;
-з двигуном 1,5-2,5 л – 0,327 євро, зараз – 1,923 євро;
-з двигуном понад 2,5 л – 2,209 євро, зараз – 2,779 євро.

Як це буде виглядати на практиці, можна розглянути на декількох прикладах. Якщо раніше ставка акцизу на Ford Focus 2012 року з двигуном 1,6 л становила 2,628 тис. Євро, то тепер – всього 441,6 євро. Для розмитнення більш потужного авто – 2,4 л Mitsubishi Outlander 2013 року – зараз потрібно сплатити 5,311 тис. Євро, а з 1 серпня – всього 662,4 євро. Економія солідна. Але ось тільки заощадити можна буде не на всьому, та й не всім.

Ухвалюючи закон, депутати суттєво обмежили поле його дії, зокрема, ліквідувавши можливість заробітку для перекупників автотранспорту. По-перше, дія закону поширюється тільки на авто з датою випуску після 1 січня 2010 року. Метою цієї норми було небажання заборонити ввезення авто-раритет. Просто в Україні з 1 січня 2016 року діє еко-норма Євро-5, що обмежує ввезення автомобілів, випущених до вересня 2009 року. І головне положення закону – протягом року можна ввезти тільки один автомобіль для особистого користування і лише за умови, що протягом року він не буде перепродаватися.

Так що їхати за автомобілем своєї мрії в Польщу або Литву доведеться особисто. Але поки закон ще не вступив в силу, в Інтернеті вже з’явилися оголошення, в яких пропонують за скромну винагороду відвезти вас в Європу, допомогти з документами і вибором машини. Ціна такої послуги “скромна”, варіюється в межах 500 євро.

Хоча, як зазначають розробники закону, обдурити систему не вдасться. У разі продажу ввезеного про акцизну знижку авто протягом 365 днів з моменту реєстрації в Україні сплатити повний розмір податку доведеться.

“Закон виписали для людей, які купують авто для себе, а не для посередників. Пригнав авто для себе і використовував своє право на пільгове ввезення, пригнав іншому і теж використовував своє право на пільги, але собі вже не ввезеш”, – пояснив дану норму документа глава Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

У законі виписано ще одна заборона. Так, купити дешево можна буде будь-який автомобіль, окрім російського. Точніше, табу стосується всіх автомобілів, які мають походження “з країни, визнаної державою-окупантом відповідно до закону України”. Але даний варіант може бути неостаточним.

Підписуючи законопроект, Порошенко запропонував кілька принципових правок. Президент наполягав, щоб кожному українцеві дозволялося ввезти за час дії закону тільки одне авто, а також на заборону продавати автомобіль протягом всього терміну дії документа. Поки закон буде впроваджений без пропонованих Порошенком правок, але, за повідомленнями з Адміністрації президента, вони будуть внесені при поновленні роботи Верховної Ради – після повернення депутатів після літніх канікул.

Джерело.

You cannot copy content of this page