В Україні вже місяць, від 1 листопада, діє норма, яка дозволяє українцям відтермінувати оплату за опалення – платити не всю суму в опалювальний сезон, а “розтягнути” плату й на літо.
Щоб скористатися відтермінуванням оплати, споживачі повинні звернутися з письмовою заявою до теплопостачального підприємства. Інших документів та пояснень щодо причин відтермінування підприємство не має права вимагати, а саме відтермінування повинно бути надане автоматично. Відповідна норма записана в постанові №744 Кабміну.
“Звертаюся до українців, які використовують централізоване опалення та не отримують субсидію. Для того, щоб скористатися наданою урядом можливістю платити 50% вартості опалення взимку, решту 50% – влітку, необхідно всього-на-всього подати письмову заяву до свого постачальника послуги. І теплопостачальне підприємство зобов’язане прийняти заяву та, починаючи з дати її подання, щомісяця протягом року виставляти половину вартості рахунку за опалення без жодних комісій і передоплат”, – наголосив віце-прем’єр-міністр Володимир Кістіон.
Водночас в окремих містах теплопостачальники відмовляють громадянам у можливості сплачувати рахунки за централізоване опалення рівними частинами протягом року. Зокрема, на урядову гарячу лінію надходили скарги з Дніпра, Кривого Рогу, Полтави, Ніжина, Запоріжжя та Києво-Святошинського району Києва.
“Не надаючи жодних аргументованих пояснень, а в деяких випадках вимагаючи навіть передоплат, тепловики позбавляють українців права скористатися урядовою ініціативою. Відмови надати людям так звану “комунальну розстрочку” на опалення сприйматимуться як недотримання рішення уряду”, – зауважив Кістіон.
У разі відмов “тепловиків” приймати заяви чи оформляти розстрочку віце-прем’єр-міністр закликав громадян звертатися на урядову гарячу лінію за номером 1545.
Читайте також: Нові подробиці легалізації автомобілів на іноземних номерах
Джерело.