Під час вимкнення світла може зникати мобільний інтернет і навіть зв’язок. Що робити, якщо виникла така проблема, розповідають у Держспецзв’язку, Державній службі надзвичайних ситуацій і Міністерстві цифрової трансформації України.
Держспецзв’язок рекомендує обмежити споживання мобільного інтернету до мінімуму:
– використовуйте фіксовані мережі звʼязку завжди, якщо є така можливість – до речі, деякі укриття облаштовані мережею Wi-Fi;
-за можливості відмовтесь від відео на користь текстових форматів;
– віддавайте перевагу текстовим повідомленням перед дзвінками та відеодзвінками;
– скоротіть всі розмови до мінімуму, адже, можливо, у цей самий час хтось намагається використати мережу, щоб викликати рятувальників або швидку;
– встановіть обмеження трафіку в налаштуваннях застосунків, найменшу роздільну здатність в налаштуваннях відео на Youtube;
– вимкніть режим автоматичного завантаження медіафайлів у месенджерах:
Налаштування месенджера > Дані та сховище або Медіафайли > Вимкніть опцію «Фонове завантаження» / у розділі «Через мобільну мережу» вимкніть «Автозавантаження медіа».
– якщо не працює мережа вашого оператора, скористайтесь національним роумінгом;
– завантажте всю необхідну інформацію в памʼять смартфона або запишіть на папірці.
Також рекомендується для вашої безпеки:
1. Підписатись на канали та акаунти в соцмережах служб, які надають допомогу, в тому числі у вашому регіоні: ДСНС, органи державної та місцевої влади тощо.
2. Заздалегідь встановити на телефон месенджери, які працюють за принципом рації, щоб тримати звʼязок у разі, якщо зникне мережа. Радіус роботи таких застосунків залежить від покоління Bluetooth та перешкод для сигналу (до 60-100 м) Домовтесь про використання одного додатку із сусідами, щоб бути на зв’язку:
– Bridgefy
Android
iOS
– Walkie Talkie
Android
iOS
– Two Way: Walkie Talkie
Android
iOS
Не залишайте укриття до закінчення сигналу тривоги, навіть якщо в укритті немає звʼязку.
Поради Держспецзв’язку, що робити, якщо не працює мобільний інтернет та звʼязок та потрібна термінова допомога:
1. Щоб викликати ДСНС, телефонуйте 112. Якщо потужності мережі недостатньо, надішліть повідомлення близьким із проханням зателефонувати.
2. Вкажіть такі дані:
– місцеперебування (адреса або орієнтири на місцевості)
– що відбувається (завалило сховище, є поранені або вбиті)
– скільки людей із вами, стан здоров’я (специфічні хвороби, наприклад, діабет)
– травмування та час, коли зазнали травм
– потреби (ліки, їжа, вода)
Також якщо немає зв’язку то збережіть інформацію в чернетках та надішліть, щойно зʼявиться зв’язок.