Як залишатися на звʼязку під час вимкнення світла?

Під час вимкнення світла може зникати мобільний інтернет і навіть зв’язок. Що робити, якщо виникла така проблема, розповідають у Держспецзв’язку, Державній службі надзвичайних ситуацій і Міністерстві цифрової трансформації України.

Держспецзв’язок рекомендує обмежити споживання мобільного інтернету до мінімуму:

– використовуйте фіксовані мережі звʼязку завжди, якщо є така можливість – до речі, деякі укриття облаштовані мережею Wi-Fi;

-за можливості відмовтесь від відео на користь текстових форматів;

– віддавайте перевагу текстовим повідомленням перед дзвінками та відеодзвінками;

– скоротіть всі розмови до мінімуму, адже, можливо, у цей самий час хтось намагається використати мережу, щоб викликати рятувальників або швидку;

– встановіть обмеження трафіку в налаштуваннях застосунків, найменшу роздільну здатність в налаштуваннях відео на Youtube;

– вимкніть режим автоматичного завантаження медіафайлів у месенджерах:

Налаштування месенджера > Дані та сховище або Медіафайли > Вимкніть опцію «Фонове завантаження» / у розділі «Через мобільну мережу» вимкніть «Автозавантаження медіа».

– якщо не працює мережа вашого оператора, скористайтесь національним роумінгом;

– завантажте всю необхідну інформацію в памʼять смартфона або запишіть на папірці.

Також рекомендується для вашої безпеки:

1. Підписатись на канали та акаунти в соцмережах служб, які надають допомогу, в тому числі у вашому регіоні: ДСНС, органи державної та місцевої влади тощо.

2. Заздалегідь встановити на телефон месенджери, які працюють за принципом рації, щоб тримати звʼязок у разі, якщо зникне мережа. Радіус роботи таких застосунків залежить від покоління Bluetooth та перешкод для сигналу (до 60-100 м) Домовтесь про використання одного додатку із сусідами, щоб бути на зв’язку:

– Bridgefy
Android
iOS

– Walkie Talkie
Android
iOS

– Two Way: Walkie Talkie
Android
iOS

Не залишайте укриття до закінчення сигналу тривоги, навіть якщо в укритті немає звʼязку.

Поради Держспецзв’язку, що робити, якщо не працює мобільний інтернет та звʼязок та потрібна термінова допомога:

1. Щоб викликати ДСНС, телефонуйте 112. Якщо потужності мережі недостатньо, надішліть повідомлення близьким із проханням зателефонувати.

2. Вкажіть такі дані:

– місцеперебування (адреса або орієнтири на місцевості)

– що відбувається (завалило сховище, є поранені або вбиті)

– скільки людей із вами, стан здоров’я (специфічні хвороби, наприклад, діабет)

– травмування та час, коли зазнали травм

– потреби (ліки, їжа, вода)

Також якщо немає зв’язку то збережіть інформацію в чернетках та надішліть, щойно зʼявиться зв’язок.

You cannot copy content of this page