fbpx

Як суттєво зекономити, купуючи квиток на поїзд

Важко знайти людину, яка хоча б раз у життi не користувалася послугами “Укрзалiзницi”.

Часто ми навiть не задумуємося, коли купуємо квиток на поїзд, iз чого ж складається його цiна. То за що ж ми сплачуємо в касу вокзалу? Дізнавалася газета “Експрес”.

…Купую купейний квиток на швидкий поїзд №106 сполученням Одеса — Київ на 4 листопада. Прошу порахувати й постiль. Вiддаю в касу 358,45 гривнi. Звертаюся до представникiв “Укрзалiзницi”, щоби вони розтлумачили менi, що ж входить у вартiсть мого проїзного документа.

У прес-службi “Укрзалiзницi” менi пояснюють, що цiна на мiй квиток сформована з шiстьох пунктiв. Отже, вартiсть безпосередньо квитка — 69,29 гривнi, вартiсть плацкарти — 170,86 гривнi, постiльна бiлизна — 20,83 гривнi, ПДВ — 52,20 гривнi, комiсiйний збiр — 16 гривень, страховий збiр — 41 копiйка.

Пiдрахувавши все разом, одержую суму 329,59 гривнi. Куди подiлися ще 28,86 гривнi, якi я заплатив у залiзничну касу? — Мушу констатувати, що ви “не вгадали” з днем i придбали найдорожчий квиток за цим напрямком, — вiдповiдає Олег Гненний, доктор економiчних наук, доцент Днiпропетровського нацiонального унiверситету залiзничного транспорту iм. академiка Лазаряна.

— У зв’язку з тим, що п’ятниця та недiля найбiльш завантаженi днi тижня на залiзницi, цiни на квиток у цi днi вищi майже на дев’ять вiдсоткiв, нiж у звичайнi днi. До слова, вiвторок i середа є днями з найменшим завантаженням. Тому в цi днi ваша поїздка обiйшлася б вам у 300,72 гривнi.

Стандартну цiну без урахування коефiцiєнта дня тижня ви б сплатили, якби їхали в понедiлок, четвер або суботу. Самi ж названi прес-службою складовi цiни на проїзний документ — окрема iсторiя.

Перш за все вартiсть квитка. Це кошти, витраченi на його друк, а також певна сума, яка має пiти на компенсацiю витрат з утримання експлуатацiї залiзничної iнфраструктури: ремонт залiзничних шляхiв, локомотивiв, витрати на паливо.

— А вартiсть плацкарти? — Це, так би мовити, ваше мiсце у вагонi. Цi кошти покликанi компенсувати витрати “Укрзалiзницi” на пiдготовку вагона до рейсу та його обслуговування в дорозi, зарплату провiдникiв. Вартiсть плацкарти, як i вартiсть самого квитка, може варiюватися залежно вiд класу вагона та категорiї поїзда.

Плата за страхування пасажира вiд нещасних випадкiв — це страховий збiр. Його розмiр має становити 0,17 вiдсотка вартостi квитка та плацкарти.

Комiсiйний збiр — це сплата за послуги, якi вам надають пiд час купiвлi або повернення квитка, або ж за його переоформлення. Тобто це ваша плата за роботу касира.

Також пiд час купiвлi проїзного документа ми сплачуємо ПДВ. Додатково внесена в цiну цього квитка плата за постiль — не обов’язковi витрати.

Це так званi додатковi послуги, за них ви сплачуєте окремо. Крiм постiльної бiлизни, пасажир може замовити собi чай просто в касi вокзалу або пiд час купiвлi квитка в iнтернетi.

До речi, за бронювання квитка також передбачено окрему доплату. Тому купувати квиток в iнтернетi завжди трохи дорожче.

— Що ще, крiм дня тижня, впливає на вартiсть самого квитка та плацкарти? — Перш за все на визначення цiни плацкарти та квитка впливає категорiя вагонiв. Це може бути м’який вагон (двомiсний “люкс”), купе, плацкарт, загальний сидячий вагон.

Читайте також:В УКРАЇНІ ПРИЙНЯТО ЗАКОН ПРО ВИХІД НА ПЕНСІЮ

У поїздах “Iнтерсiтi +” власна градацiя: сидячi вагони першого або другого класу. Ще один аспект, який може вплинути на вартiсть квитка, — швидкiсть поїзда. За нею потяги подiляють на швидкий, швидкiсний та високошвидкiсний. Вiдповiдно до цього зростає й цiна.

Джерело.

You cannot copy content of this page