fbpx

Як допомогти школяреві зробити правильний вибір: де можна познайомити дитину з сучасними професіями

Останнім часом автоматизація зробила крок так далеко, що принципи роботи за деякими професіями повністю змінилися. Але багато вакансії так і залишаються незакритими через застаріле розуміння суті професії. Вона не приваблює претендентів, і спеціальність потрапляє в розряд непопулярних. І це при тому, що незатребуваних фахівців все більше і більше. Також не вистачає механізмів знайомства молоді з сучасними професіями для розуміння, що входить в обов’язки працівника. Уже третій рік цю проблему намагається вирішити спільний проект центру “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності” і компанії “STEM: професії майбутнього”, який спрямований на популяризацію інженерно-технічних професій, зокрема технологій, інжинірингу та математики, серед учнів.

УЯВЛЕННЯ НЕ СПІВПАДАЮТЬ З РЕАЛІЯМИ ЖИТТЯ

Суть роботи проекту – познайомити випускників шкіл з тим, хто сьогодні затребуваний на ринку праці. І наочно, на прикладі українських компаній, показати життя виробництв зсередини і розповісти, що входить в обов’язки того чи іншого фахівця безпосередньо на підприємстві. У цьому році в проекті беруть участь учні 10-х класів з 20 шкіл Києва та області. А серед партнерів “профорієнтації” – такі компанії, як Melexis, Syngenta, SAP, “ВОЛЯ”, “Енергоатом”. На думку організаторів, такі “занурення” впливають на подальший вибір учнями навчальних закладів та спеціальностей, і велика ймовірність, що деякі професії, що вважаються непопулярними, знайдуть своїх прихильників. “У цьому проекті державно-приватного партнерства (бізнесу і шкіл) за 3 роки взяли участь близько 1500 учнів з 56 шкіл Києва, області та окремих регіонів, – розповідають організатори. – Школярі ходять на різні семінари від роботодавців протягом декількох місяців, відвідують виробництво і формують певне бачення професії. тобто вони вступають до вузів, вже розуміючи реалії ринку праці”.

Роботодавці наводять свої аргументи. “Проблема в тому, що у школярів сформувалося неправильне розуміння того, що має на увазі сьогодні та чи інша професія. Батьки часто також не можуть виправити ситуацію, – розповіла менеджер внутрішніх проектів в компанії Syngenta Олена Федько. – Наприклад, ми попросили школярів описати агронома. І з’ясувалося, що в очах дітей це літній чоловік з лопатою і граблями, який працює за дуже маленьку зарплату. Відповідно, мало хто з хлопців хотів би стати агрономом. Пріоритети змінилися, коли учні дізналися, що в даний час це сучасна професія, в більшості своїй автоматизована, цікава і з конкурентною оплатою праці”.

МОЖНА ДІЗНАТИСЬ НОВЕ

На лекціях багато компаній орієнтують хлопців на сучасні підходи і компетенції, які обов’язково знадобляться в майбутньому в будь-якій професії. “Наприклад, адаптивне, обчислювальне мислення, фільтрація контенту тощо”, – наводить приклад керівник напрямку маркетингових комунікацій в Microsoft Ukraine (минулорічний учасник проекту) Вікторія Нечипорук. Інші роботодавці – учасники проекту також зазначили, що прагнуть донести до слухачів нові поняття, без яких робота не тільки в їх компанії, але і в інших фірмах, практично неможлива.

НУМО, ДІВЧАТА. Відгалуження від основної діяльності проекту “STEM: професії майбутнього”, яка також пов’язана з профорієнтацією – “Дівчата STEM for girls”. Це мотиваційні тренінги і спеціально розроблені зустрічі учениць шкіл з успішними жінками, які розповідають, як їм вдалося добитися великих результатів в кар’єрі. Такі заходи вже відвідало близько 750 учениць. “Мені було цікаво дізнатися про шляхи успіху українських жінок. Адже у багатьох виходило все не відразу: вони довго і наполегливо працювали, щоб вийти на цей рівень, – розповідає десятикласниця однієї з київських шкіл Енеш. – Дещо я взяла для себе на замітку: зрозуміла, що потрібно слухати інтуїцію, не боятися зайняти порожню нішу на ринку, не соромитися питати те, що не знаєш, навіть якщо це знають всі. Також треба не сидіти на місці і не упускати можливості дізнатися нове на тренінгах, семінарах і майстер- класах. До того ж, оскільки в проекті задіяна обмежена кількість людей, наша задача була ще й розповісти однокласникам”.

ПРО СПІВРОБІТНИЦТВО. Щоб стати учасником проекту, всі бажаючі школи і компанії можуть зв’язатися з організаторами проекту (участь для шкіл безкоштовна). “Звичайно, в першу чергу ми звертаємо увагу на мотиваційний лист, – уточнюють організатори. – Вибираємо школи, які розуміють, навіщо їм така профорієнтація. “Проект буде розвиватися і поширюватися в регіонах України, щоб більше дітей отримали можливість дізнатися про професію майбутнього”, – зазначила Марина Саприкіна, керівник Центру “Розвиток корпоративної та соціальної відповідальності”.

КОМПАНІЇ ГОТОВІ РОЗВИВАТИ І ЗАЛУЧАТИ КАДРИ

В основному ставка робиться на прищеплення інтересу молоді до науки, технологій, інжинірингу та математики. “Учні 10-х класів відвідують практичні заняття від компаній з розвитку інформаційно-комп’ютерних і мобільних технологій, мікроелектроніки, хімії та біології, – розповіли в “STEM: професії майбутнього”. – Зустрічі проходять як на базі шкіл, так і на нейтральній території ( в вузах, навчальних центрах і т. д.). Але особливий інтерес у школярів викликали екскурсії на підприємства, в лабораторії і зустрічі з фахівцями”.

Проект змінив і життя компаній-партнерів. Наприклад, генеральний директор в компанії Melexis Анна Масликова визнається, що участь українського офісу в минулому році надихнуло головний офіс компанії займатися розвитком на глобальному рівні: до проекту залучені вже не чотири співробітники, а практично половина. І учасники вже відзначають певні результати: за словами Єлизавети Горбунової, координатора проекту в Скандинавської гімназії, найбільший ефект вона побачила серед тих, хто вчиться на 6-7. “Деякі учні вже вирішили, де хочуть працювати, і поліпшили позначки з профільних предметів в дуже короткий час”, – говорить вона.

Читайте також: Пильний громадянин повідомив поліцію про схованку з гранатами

Джерело.

You cannot copy content of this page