fbpx

В Україні масово відкриваються магазини дешевого брендового одягу

Рітейлери за допомогою акцій і знижок сподіваються відучити українців одягатися на ринках і в безіменних торгових точках.

Продавців одягу в Україні стає все більше. Асоціації рітейлерів заявили про вихід на ринок одного з найбільших турецьких операторів — мережі DeFacto. Кількома місяцями раніше в Києві відкрився магазин польського взуттєвого бренду ССС і перший в країні монобрендовий магазин американського спортивного взуття і одягу Saucony.

За даними консалтингової компанії JLL, активно розвиваються також старожили – і зарубіжні рітейлери, і українські. На перший погляд, це говорить про пожвавлення ринку після його рекордного падіння в 2014-2015 рр. З іншого боку, експерти сумніваються в колишній готовності українців витрачатися на обновки, пише Сегодня з посиланням на UBR.

За словами генерального директора асоціації рітейлерів України Марини Черненко, ринок одягу почав оживати ще в минулому році. Тоді тільки в ТРЦ Києва відкрилися магазини 25 нових брендів, в тому числі Armani Exchange, Falke, Maje, Calvin Klein Underwear, Converse, Uterqüe і Tezenis. У цьому році на український ринок вийшли Liu Jo, BraBraBra, Hanro, Adidas Originals, Argo анонсувала PINKO і Skoth & Soda.

Прихід саме турецьких брендів – одна з найбільш яскравих тенденцій в розвитку українського ринку одягу і взуття.

“Всі ці відкриття, а також чутки про швидку появу в Україні H & M, Cotton та інших зарубіжних брендів однозначно свідчать, що найважчі часи для рітейлу залишилися позаду і галузь починає відігравати втрачені позиції”, – з оптимізмом заявила Черненко.

Втім, якщо подивитися на батьківщину брендів, які з’являються в Україні , стає ясно, що європейців серед них не так вже й багато. Зокрема, ті ж LC Waikiki, SuperStep, Adl і Colin’s – представники родини турецького одягу.

Більше того, прихід саме турецьких брендів – одна з найбільш яскравих тенденцій в розвитку українського одежно-взуттєвого ринку останнього року, оскільки для українців зараз на першому місці – ціна, а ці бренди реалізуються саме в сегментах середній-плюс і середній-мінус.

“Поки в Україні найбільш активно розвиваються саме турецькі бренди. Інших зарубіжних марок набагато менше, навіть у порівнянні з Росією, не кажучи вже про країни Європи”, – констатувала директор по маркетингу LeBoutique Юлія Шилова.

За її словами, ще однією актуальною тенденцією є зростання популярності товарів локальних виробників, а не мережевих брендів.

Читайте також: Експерти назвали головний модний колір весни

Весна — не красна. За словами Юлії Шилової, нинішня весна для рітейлу одягу України стала провальною за останні 5 років – по-перше, через холодну погоду, а по-друге, через як і раніше низьку купівельну спроможність українців.

“Зростання ринку відбувається тільки за рахунок відкриття нових магазинів. Хоча і кількість цих відкриттів складно назвати істотним”, – підкреслила Шилова.

Знижений у весняному сезоні трафік – тренд не тільки нинішнього року. “Хтось пояснює це холодною погодою, хтось ситуацією в економіці або підвищенням тарифів. Очевидно поки одне – ринок може вирости, але зробить це тільки слідом за зростанням доходів українців.

Доходи і бажання відвідувачів добре виглядати і витрачати гроші – ключові фактори для зростання ринку”, – підкреслив директор “Балтика Україна” (Monton, Mosaic) Максим Чечелев.

Але, якщо говорити про цінові сегменти, в яких відкриваються нові магазини, то, як зазначив Максим Чечелев, вони абсолютно різні. “Саме поняття сегментів розмилося після триразової девальвації гривні”, – додав експерт.

З цим частково згодна і Марина Черненко. “Основна частина магазинів орієнтована сьогодні на сегмент” середній/середній+”, але в той же час на ринку з’являються і преміальні бренди: Baldessarini, Liu Jo, Stradivarius і інші.

На фірмовий роздріб в Україні припадає близько 30% продажів, решта 70% – на безіменні магазини, ринки, стоки і секонд-хенди.

При цьому великі рітейлери відкривають і аутлет-магазини. Наприклад, LC Waikiki відкрила перший в Україні аутлет в ТРЦ New Way, багато зарубіжних брендів представлені в аутлет-містечку “Мануфактура”, в тому числі таких гігантів, як Helen Marlen Group, Atos Lombardi, Pierre Carden та інших. “Тобто компанії намагаються запропонувати українським споживачам товари самих різних цінових сегментів – від преміального до стоку”, – підкреслює Черненко.

Попит на брендовий одяг і взуття в Україні до сих пір відносно невисокий в порівнянні з з країнами ЄС – на традиційну фірмову роздріб в Україні припадає близько 30% продажів, тоді як решта 70% – на невеликі безіменні магазини, ринки, стокові магазини та секонд хенди. І за словами Чечелево, помітно зростає кількість торгових точок, які торгують секонд-хендом і стічними товарами – особливо актуальна тенденція.

“На жаль, низький рівень доходів українців створює передумови для зростання до шляхів переміщення. Все або майже всі такі торговці працюють в тіні – отримують товари з незрозумілих джерел, не мають касових апаратів і не видають покупцям чеків, не працюють по кредитних картах, не оформляють персонал. Покупці і працівники нічим не захищені, а держава втрачає значні цифри податкових надходжень”, – сказав він.

За скільки сукні? За словами Максима Чечелева, зміна споживчих переваг у бік подорожей, спорту, їжі, вражень змушує продавців одягу переглядати свої ціни. “Вони намагаються зробити ціни більш привабливими. Хтось знижує першу ціну, а хтось робить ставку на акції і промо”, – говорить глава “Балтика Україна”.

З цим згодна і Черненко. За її словами, сьогодні в ряді випадків продукцію представлених в брендових магазинах виробників можна придбати дешевше, ніж на одежних ринках і базарах, особливо з огляду на діючі програми лояльності, знижки та розпродажі.

Наприклад, на більшості столичних ринків середня вартість жіночих джинсів стартує від 1-1,5 тис. грн. У брендових магазинах цінового сегмента “середній-мінус”, тих же турецьких марок, приблизно таку ж модель зі знижкою або за акції можна придбати на 700-900 грн. У стоковому магазині вона буде коштувати в межах 300-500 грн, а в точках, де реалізується “секонд-хенд” жіночі джинси можна купити і за 100-200 грн.

Читайте також: У Криму смілива випускниця одягла на останній дзвоник вишиванку (фото)

Втім, на літні колекції нинішнього року правило зниження цін, як виявилося, поширюється далеко не у всіх. За словами Марини Черненко, більшість колекцій замовляється задовго до початку сезону – за три-п’ять місяців.

Особливо це стосується мережевих операторів, які можуть собі дозволити “заморозити” кошти на деякий період, щоб з початком сезону не стикатися з браком моделей, розмірів, аксесуарів і т.д.

“Тому говорити, що зниження курсу долара хоч якось відіб’ється на ціні літніх колекцій не доводиться, і лише окремі мережі можуть виставити ціни незначно нижче. Упевненості в довгостроковій стабільності гривні в українського бізнесу все ще немає, тому багато про всяк випадок перестраховуються, закладаючи додаткові ризики в нинішню вартість колекцій”, – пояснює експерт.

You cannot copy content of this page