fbpx

Українці скуповують імпортний алкоголь до Нового року

У 2016 році в Україні істотно підвищилися ціни на алкогольні напої. Проте, люди активно скуповують алкоголь до новорічного столу. Тільки тепер все частіше віддають перевагу імпортному товару.

Як повідомив директор Української Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко, зараз українські компанії за рахунок збільшення акцизів і мінімальної роздрібної ціни алкогольних напоїв, втрачають частку офіційного ринку алкоголю.

«За нашими підрахунками, приблизно 85% ринку міцного алкоголю, в першу чергу, горілки, знаходиться в тіні», – повідомив експерт.

При цьому імпорт не дуже додав у ціні. За словами Дорошенко, в передноворічний період торговці можуть пожертвувати частиною своєї маржі, щоб стимулювати продажі.

За оцінками глави асоціації «Укргорілка» Володимира Остапюка, тіньовий ринок горілки в 2017 році може зрости до 65% проти 50% в 2016 році. За його словами, асоціація розчарована рішенням Верховної Ради підвищити акцизи на міцний алкоголь на 20%, адже спочатку в парламенті обговорювалося зростання лише на 12% (на рівень інфляції).

Нагадаємо, що Рада підняла акцизи в 2017 р на пиво на 12% – до 2,78 грн / л, на лікеро-горілчані вироби – на 20%, до 126,96 грн / л 100% спирту. Акцизну ставку на сухі вина зберігається на рівні 0,01 грн / л, а на кріплені вина і вермути підвищується на 12% – до 8,02 грн / л, ігристі вина – також на 12%, до 11,65 грн / л.

Крім того, в грудні зросли мінімальні ціни на алкогольну продукцію. Так, легальна півлітрова пляшка горілки тепер коштує мінімум 69,8 грн. А пляшка сухого виноградного вина 0,7 л – 33 грн, шампанського – 69,9 грн / бут. Коньяк виріс в ціні на 24-27%, а віскі, ром і джин – на 37-63%, вина подорожчали на 22,2-55,6%.

За два роки продажу горілки скоротилися більш ніж на 40%.

Регулярне підвищення ціни призвело до спаду споживання і виробництва вітчизняного продукту. За даними Держстату, виробництво горілки за 10 місяців 2016 року знизилося в порівнянні з аналогічним періодом 2015 року на 11,4% (до 12,9 млн декалітрів), а виробництво коньяку та бренді – на 10% (до 2 млн декалітрів).

Як відзначають в компанії Pro-Consulting, за період з 2013 по 2015 роки продажу горілки в торгових мережах в натуральному вираженні скоротилися більш ніж на 40%: з 17,65 млн дол. до 10,4 млн дол.

Обсяг виробництва лікерів та інших спиртних напоїв в Україні в січні-жовтні скоротився на 38,5% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склав 4,3 млн дол.

«Протягом року маржа на імпортний алкоголь становить приблизно 200-300%, тому компанії можуть дати знижку в 30% від кінцевої ціни під новорічні свята і істотно наростити продажі. Тому що алкоголь українці все одно активно п’ють », – зазначив Олексій Дорошенко.

За словами головного сомельє, PR менеджера компанії «Вінфорт» Ігоря Терьохіна, лідером продажів в компанії є віскі Jim Beam.

«Акційна зниження оптової ціни на 30% (з 395 грн до 265 грн за 0,7 л) в мережі наших магазинів дало істотний приріст продажів. Якщо протягом року реалізація якогось виду продукції росла на 10-15%, то під новий рік за рахунок акцій ми збільшуємо продажі в десятки разів », – сказав він.

Покупці готові переплатити 100 грн і купити за акції імпортний ром, віскі або коньяк замість вітчизняного продукту.

«При загальній рентабельності торгівлі в 30-40%, алкоголь можна продавати з рентабельністю 200-400%. Тому вони задовольняються 250% і можуть запропонувати ціну нижче, ніж в середньому по ринку, значно збільшуючи продажі. Тому український алкоголь і далі буде втрачати частку ринку, так як до 2024 року ми повинні підняти свої акцизи до рівня європейських », – резюмував експерт.

У тіні перебуває і частина вітчизняного виноробства, так як ліцензії на торгівлю для дрібних виноробів були скасовані відносно недавно.

Однак фахівці відзначають, що українці поступово переходять з напівсолодкого вина на сухе, яке за визначенням більш якісне. За словами Олексія Дорошенко, це не в останню чергу пов’язано з тим, що українські туристи і заробітчани, подорожуючи по світу, привчаються до хорошого вина.

Всі винороби констатують, що попит на сухі тихі вина і брют (для ігристого) зростає. Тому вони постійно розширюють свою лінійку сухих вин. І навіть офіційна статистика фіксує, що з усіх алкогольних напоїв тільки вина зберігають колишні обсяги реалізації на тлі загального падіння.

У «Винфорт» відзначають, що споживачі повільно, але впевнено нарощують обсяги закупівель. При цьому зростання цін на алкоголь (в тому числі мінімальних роздрібних цін) вирівняв ринок. Зокрема, українці стали більше купувати якісного шампанського, так як різні дешевші варіанти напою типу «Советское» наблизилися до нього за ціною.

Якщо раніше споживач брав товар по 49,90 грн., То при індикативної ціни 69,90 грн за пляшку він робить вибір на користь більш якісного, більш преміального напою. Імпортне ігристе вино вартістю в 200-250 грн за пляшку теж добре продається. Але вино, яке офіційно можна називати шампанським можуть дозволити собі тільки дуже заможні люди, так як його ціна на порядок вище, ніж у вітчизняного продукту.

«Під Новий рік реалізується приблизно 80-90% всього шампанського в Україні. Другий активний період продажів – літній сезон. Але влітку обсяги продажів незрівнянно малі в порівнянні із зимовими святами », – каже Ігор Терьохін.

За його словами, в останні роки істотно змінилися переваги споживачів шампанського. Ще 5-6 років тому до 90% продажів доводилося на напівсолодке і солодке шампанське, а частка брюта не перевищувала 5%. Тепер вона досягла 15%, а продажі напівсолодкого напою скоротилися до 45-50%.

За тихих вин також зростає продаж імпортного товару, який став конкурентоспроможний за ціною з вітчизняним продуктом. Ці ж тенденції експерти прогнозують і на наступний рік.

Читайте також: Сьогодні останній ефірний день!!! 1+1 хочуть позбавити ліцензії

Джерело.

You cannot copy content of this page