fbpx

Що таке «е-квиток» і як це працюватиме

17 січня Верховна Рада ухвалила закон, яким дозволила принципово новий вид оплати за проїзд у громадському транспорті – електронний квиток. Тим часом у Львові вже підписали угоду з ЄБРР і вже працюють над впровадженням е-квитка.

ZAXID.NET пояснює, що означає цей закон і на на які нововведення слід очікувати.

Що ухвалила Верховна Рада?

Закон, ухвалений 17 січня українським парламентом, по суті містить перелік змін до інших нормативних документів. Завдяки цим змінам в українське законодавство вводиться саме поняття електронного квитка. До цього в різних містах України, зокрема у Львові, робили ті чи інші кроки до впровадження е-квитка, проте запрацювати повноцінно він не міг через елементарну відсутність законодавчої бази.

Цим законом Верховна Рада дозволила місцевим радам впроваджувати е-квиток та встановлювати правила користування громадським транспортом. Крім того, закон передбачає, що пільгови зможуть замість пільгового посвідчення використовувати е-квитком, та підвищує штрафи за несплату за проїзд до 30-кратної вартості квитка (зараз 20-кратна).

Що дозволяє е-квиток?

Запровадження електронної оплати за проїзд дозволить створити так званий «єдиний квиток» для всіх видів громадського транспорту – автобусів, трамваїв, тролейбусів.

Е-квиток дасть змогу відмежувати водіїв від «чорної» готівки, а це своєю чергою покращить їхню роботу, оскільки водій керуватиме автобусом, а не збиратиме гроші з пасажирів.

Е-квиток нарешті дозволить вести чіткий облік пасажирів, зокрема і пільговиків. Облік допоможе краще спланувати маршрути та випуск на них транспорту.

Що роблять у Львові?

У Львові про впровадження е-квитка говорять говорять ще з 2011 року, коли був оголошений перший конкурс на цей проект, однак тоді депутати ЛМР заблокували голосування за відповідну ухвалу. Після того був ще один невдалий конкурс. І лише в листопаді 2016 року директор ЛКП «Львівавтодор» Олег Береза та директор представництва ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер підписали угоду щодо кредитного фінансування проекту з впровадження електронного квитка у громадському транспорті Львова.

Згідно з угодою, ЄБРР надасть Львову 10 млн євро кредиту на закупівлю, встановлення та експлуатацію необхідного обладнання та електронних карток.

Читайте також:ЦЕ 99-РІЧНЕ УКРАЇНСЬКЕ СВЯТО ШОКУЄ ВСІХ ІНОЗЕМЦІВ

Як розповів ZAXID.NET керівник відділу впровадження електронного квитка «Львівавтодору» Сергій Журбенко, зараз «Львівавтодор» спільно з ЄБРР обирають компанію-консультанта. Навесні планують оголосити тендер на визначення підрядника, який займатиметься впровадженням е-квитка. Встановлювати обладнання у громадському транспорті розпочнуть на початку 2018 року.

Як е-квиток працюватиме у Львові?

У всіх видах громадського транспорту будуть встановлені валідатори, через які пасажири платитимуть за проїзд. При цьому протягом визначеного часу пасажири зможуть безкоштовно пересідати з одного автобуса чи трамвая на інший. Планується, що на це відведуть 60-70 хвилин.

Основним способом оплати стане електронна платіжна картка (типу MIFARE+). Крім того, разово оплатити за проїзд можна буде банківськими картками та за допомогою додатку для смартфонів.

У Львові планують запровадити різні види квитків – разовий квиток, короткостроковий абонемент (1, 2, 3, 5 днів) та довгостроковий абонемент (1, 6 або 12 місяців), а також пільгові квитки. При цьому чим на довший термін пасажир купуватиме абонемент, тим дешевшою йому виходитиме разова поїздка.

Електронні картки продаватимуть у супермаркетах, кіосках, відділеннях пошти. Поповнити картки пасажири зможуть там же, а також через інтернет та в платіжних терміналах.

Планується, що оплату за проїзд збиратиме ЛКП «Львівавтодор». Після цього перевізникам платитимуть за кілометраж, а не за кількість перевезених пасажирів.

Варто зауважити, що всі вказані параметри впровадження е-квитка у Львові є попередніми. Остаточно їх затвердять навесні або влітку 2017 року – після того, як до проекту долучиться компанія-консультант.

Читайте також:СТАЛО ВІДОМО, ЯКІ УКРАЇНСЬКІ БАНКИ ВИДАЛИ НАЙБІЛЬШЕ КРЕДИТІВ

Джерело.

You cannot copy content of this page