fbpx
Авто
Олігархи стали на заваді європейським автомобілям

Вживані автомобілі за кордоном коштують у два рази дешевше, ніж в Україні. Наприклад, ціна 5-річного Mitsubishi Colt у Польщі 3,4 тис. євро. В Україні — 6,9 тис. Вартість 4-річного Peugeot 207 у Чехії 3,7 тис. євро. Це на 3,3 тис. дешевше, ніж у нас. Розрив між українською й іноземною ціною на авто, яким понад 10 років, ще більший. Скажімо, Mazda 6 2003 року випуску коштує 2,3 тис. євро в Словаччині. У нас — 65,7 тис. євро.

“Не дивно, чому виникає така ситуація. В Україні великі податки на ввезення вживаних автомобілів. Якщо взяти 5-річний Volkswagen Golf вартістю 14 тисяч доларів, то в його ціні понад 6 тисяч закладено на ввезення машини — 2 тисячі — ПДВ, 800 доларів мито, 550 подок у Пенсійний фонд і майже три тисячі — акциз на двигун”, – каже порталу “Знай” економіст Олександр Бойко.

Інтереси автолюбителів і олігархів не збігаються

Дивлячись на завищені податки на вживані автомобілі, зрозуміло – влада сприймає покупців автомобілів як ресурс для наповнення бюджету й не збирається змінювати свою політику.

“З одного боку, покупці автомобілів у нашому суспільстві — це справді заможніші люди, ніж ті, що їздять тролейбусами. З іншого, – у нас при владі вже більше 10 років керують різні олігархічні групи. Вони мають свої підприємства зі збирання автомобілів. Тому роблять все, аби не пускати в Україну альтернативу їхнім машинами. Зрозуміло, що середньостатистичний українець краще купить 2-річний німецький Volkswagen, ніж нову “ЗАЗ Форцу”, зроблену із китайських деталей”, – пояснює експерт.

В Україні працюють чотири крупних підприємства, де збирають легковики — ЗАЗ, Єврокар, АІС і “Богдан”.

“Єврокар — збирає сучасні Skoda. Це підприємство належить чеському виробнику. Решта — олігархам. Наприклад, ЗАЗ контролює регіонал Таріел Васадзе. За часів його правління завод припинив розробку й виробництво своїх машин. Перейшов на корейські “Ланоси” й “Авео”, які у Запоріжжі значно спростили і на китайські Chery . Компанія АІС взагалі взяла у держави мільярдні кредити й не повернула. Її власник Дмитро Святаш — теж колишній регіонал. Він говорить, що є українським виробником. Хоча насправді на його заводах, що більше нагадують, підпільні майстерні, просто прикручували колеса до китайських Geely й корейських Ssang Yong у Кременчуці. Компанія “Богдан”, підконтрольна президентові більше зосереджена на виробництві автобусів. Із легковиків спочатку збирала Олигархи стали на пути европейских автомобилейросійські ВАЗи, а потім китайські Jac. Всі вони зацікавлені десь збувати свої машини і дуже бояться конкурентів у вигляді європейських вживаних авто”, – каже він.

Судячи з того, що за останні три роки продажі нових українських машин впали на 60%, олігархи через своїх представників у парламенті блокуватимуть ймовірне зниження цін на вживані автомобілі.

“Останні два років риторика ЗАЗу незмінна “Держава не допомагає українському автовиробнику”. Проте, якби це був справді український автовиробник, то ціни б на його машини не підстрибнули разом із курсом долара у три рази. Також неуспіхи цього виробника пов’язані із недалекоглядністю й бажанням швидкої наживи. Всі машини, які у них виробляють — це клас В. Фактично їхні моделі конкурують між собою в одній ціновій категорії. Розумніше було б лишити машини класу А, наприклад, “Славуту”. Але завод 2011 року на це не пішов. Швидко згорнув її виробництво, аби на її місці збирати удвічі дорожчу китайську машину”, – пояснює Олександр Бойко.

Читайте також:  Бензин для українців став розкішшю

Джерело.

Related Post

facebook