Події
“Халява закінчилась”: з 2018 року українцям доведеться платити за супутникове ТБ

Українські медіа-групи збираються в 2018 році закодувати 23 національних телеканали в супутниковому ефірі і спробувати продати їх глядачеві.

Чотири найбільші медіа-групи досягли попередньої згоди щодо кодування відкритих телеканалів на супутнику. Орієнтовний дедлайн – весна 2018 року, пише “LIGA.net”.

Зараз медіа-групи Інтер (Дмитра Фірташа, Сергія Льовочкіна і Валерія Хорошковського), StarLightMedia (Віктора Пінчука), Україна (Ріната Ахметова), і 1 + 1 (Ігоря Коломойського) в цілому транслюють 23 телеканалу: Інтер, НТН, К1, К2 , МЕГА, Піксель, Zoom, Enter-фільм, СТБ, ICTV, Новий, М1, М2, Оце, Україна, НЛО ТБ, Індіго TV, 1 + 1, 2 + 2, ТЕТ, Плюсплюс, УНІАН ТБ і Бігуді.

Умовили Інтер?

Кодування найбільшими ТВ-групами з абсолютно різними власниками супутникового ефіру стане безпрецедентною подією для всього медіа-ринку. Ще жодного разу вони не діяли в унісон.

Про те, що українські канали на супутнику деякі гравці хочуть кодувати, редакція “LIGA.net повідомляла ще в вересні. “Сьогодні три гравці готові закодуватися: це групи 1 + 1, МДУ та ми”, – розповідав в інтерв’ю директор зі стратегічного розвитку групи StarLightMedia Федір Гречанінов. У групі Інтер, в яку входить найбільше телеканалів, у нього тоді не було впевненості. Це був предмет переговорів.

“Інтер до останнього часу не підтримував впровадження системи кодування супутникового сигналу”, – розповідає медіа-експерт, радник голови Нацради з ТБ і радіомовлення Олександр Глущенко. Адже, на його думку, в разі кодування сигналу трьох медіа-груп, 8 каналів Інтера тільки б виграли і перетягнули частина аудиторії на себе – глядачів, які не бажають платити.

Але відразу кілька джерел на ринку повідомили, що Інтер таки вдалося переконати в необхідності кодування. “Офіційно про це оголосять на ТІМ (велика галузева конференція, яка пройде в перших числах листопада – Авт.). Якщо говорити про Інтер, то ми ніколи не були проти кодування”, – розповідає редакції один з інсайдерів в самій групі. За його словами, медіа-групи сподіваються, що мовлення вдасться закодувати вже навесні 2018 року.

Чи є тут гроші

Як вважає Олександр Глущенко, переговорники від медіа-груп змогли переконати Інтер, озброївшись основним аргументом – на кодуванні вдасться заробити. “Адже в кабельному ТБ і IPTV у медіа-груп вже вийшло заробити в цьому році перші помітні гроші”, – відзначає експерт.

Нагадаємо, після того як національна валюта в 2014 році обвалилася і почалася криза, медіа-групи стали відчайдушно шукати джерела додаткового заробітку. Однією реклами в ефірі було недостатньо, а власники-олігархи теж збідніли, щоб продовжувати датувати свої медіа-активи – вливати в них сотні мільйонів щорічно. В результаті у медіа-груп в минулому році вийшло змусити основних кабельних операторів платити їм за доступ до їх контенту. “Моє припущення – сукупні доходи медіагруп в цьому році можуть виражатися в десятках мільйонів гривень”, – розповідав Федір Гречанінов.

Телевізійники сподіваються, що по тій же накатаній дорозі вони підуть і в супутникової трансляції своїх каналів. За оцінками керуючого партнера консалтингової групи E & C Анатолія Фроленкова, зараз за супутникове ТБ легальним провайдерам платять менше 0,2 млн. Абонентів. “Природно, після кодування їх кількість може збільшитися.

А ось вже відсоток зростання буде залежати від самих операторів і їх маркетингових дій”, – уточнює партнер. Загальна кількість домогосподарств, обладнаних супутниковими антенами, в Україні зараз становить близько 4,5 млн. Олександр Глущенко чув прогнози медійників: тільки близько мільйона домогосподарств платити все одно не будуть і залишаться дивитися телеканали в відкритому доступі.

Грошей поки не багато

Але прогноз експертів більш песимістичний. У медіа-груп навряд чи вийде вмовити багатьох українців, які звикли до безкоштовного ТВ, розпрощатися навіть з невеликими грошима. Наприклад, за розрахунками засновника BigDataUa Сергія Бойко, 30-40% абонентів в містах перейде з безкоштовного супутника на НЕ закодований ефірний сигнал Зеонбуду. І тільки 20-25% віддасть перевагу на користь кабельного ТБ. У Глущенко схожий прогноз: “Аудиторія супутника, швидше за все, піде на Т2 (відкрите цифрове ефірне ТБ). Ментально ці глядачі не готові почати оплачувати те, що діставалося завжди безкоштовно”, – говорить він. Медіа-експерт додає, що багато чого буде залежати в 2018 році від того, чи відключать в Україні аналогове ефірне мовлення. Воно, як і “цифра”, є відкритим для глядача типом мовлення. І аналог досі дивляться в Україні мільйони абонентів.

Кодовані канали чотирьох медіа-групи хочуть повісити на дві DTH-платформи (провайдери платного супутникового ТБ): XTRA TV (належить групі ТРК Україна) і Viasat (Плюси). За інформацією LIGA.net, у StarLightMedia та Інтера НЕ буде своїх супутникових провайдерів. Також медійники практично визначилися з постачальником самого рішення по кодуванні. Їм, найімовірніше, стане компанія Verimatrix. З точки зору абонента підключитися до платного пакету “українського розважального ТБ” буде не так просто. Доведеться купити “прошиту” приставку (за аналогією з тим, як зараз глядачі дивляться цифровий пакет Т2). “Дуже складно монетизувати споживача, який вже витратив гроші і придбав обладнання. Тим більше, змусити придбати або замінити наявний тюнер менш просунутим операторським приймачем”, – відзначає Глущенко.

Не можна забувати: крім каналів чотирьох медіа-груп, на супутнику, швидше за все, залишаться ще мовники, які не підтримають кодування. Це наприклад, окремо розташовані новинні українські канали (скажімо, П’ятий канал Петра Порошенка), або взагалі російське ТБ.

Реклама

Related Post

facebook