Експерт про вживані іномарки: німець їздить, скільки хоче, поляк – скільки може, а українець ремонтує

За півтора місяці, відколи у силу вступив закон про зниження акцизів на ввезення вживаних іномарок з-закордону, в Україні з’явилось трохи більше 1 300 таких машин. Та при видачі техпаспортів на цей транспорт у сервісних центрах роблять позначку про річну заборона користуватись авто будь-кому, окрім власника. Юристи ж переконують: такі дії є незаконними.

Про це йдеться у сюжеті інформаційно-підсумкового проекту «Перші про головне. Деталі» (щосуботи о 21:00 на телеканалі ZIK).

Юрій Ходонович уже кілька місяців планує купити авто. Переглянувши усі пропозиції в Україні, чоловік вирішив: вигідніше брати машину із Європи.

«Авто, яке коштує в Україні 15-17 тисяч доларів, закордоном обійдеться наполовину дешевше»,– розповідає Юрій та додає: дуже розраховує на новий закон, який стартував уже 1 серпня. Тож розмитнення вживаних закордонних автівок мало б стати значно дешевшим.

Однак про саму схему купівлі та розмитнення іномарки чоловік нічого не знає. Тож вирішив скористатись послугами посередника. Такі підприємці з’явились одразу після запровадження закону. Вони пропонують автомобільні «шоп-тури» у Європу.

Найперша порада таких посередників: купувати авто у Німеччині. Мовляв, хоч проїзд і обійдеться дорожче, але воно того вартує.

«Коли німці пишуть, що машина пройшло техогляд, її можна брати, навіть не дивлячись. Там, якщо авто пройшло техогляд, то обов’язково відповідатиме всім стандартам», – наголошує посередник Юрій.

У свою чергу автомобільні експерти радять не купувати машин із Польщі.

«Машини приїжджають у дуже поганому стані. Поляки не дивляться за автівками. Як то кажуть: німець їздить, скільки хотів, поляк – скільки міг,а українець ремонтує», – розповідає експерт Юрій Кужик.

Авто середнього класу обійдеться приблизно у вісім тисяч доларів. У цю суму входить ціна автомобіля, оформлення документів у Польщі, розмитнення в Україні та послуги посередника.

Також експерти заспокоюють: не слід хвилюватися,що поляки можуть підробити документи – такий інцидентів ще не було.

«Я купую автівки закордоном уже п’ять років. За цей час ніколи з таким не стикався. На кожному техпаспорті стоїть голограма. Її підробити практично нереально. Тим більше, якщо б комусь підсунули підроблені документи, це б одразу вичислили на митниці», – наголошує посередник Юрій.

Найголовніше: закордоном треба обирати авто, не старше шести років. Воно повинне бути із двигуном стандарту Євро-5 і вище. Інакше дешево розмитнити його за новим законом не вдасться. Також, обираючи авто, варто поцікавитись, де його збирали. Адже пільгове розмитнення не поширюється на транспорт, виготовлений у Російській Федерації. Там працює близько 18 заводів, що збирають автомобілі відомих європейських, американських та японських брендів.

Юрист Олег Мицик розповідає: із розмитненням авто зазвичай, проблем не виникає. При ввозі потрібно оформити папери на кордоні і розмитнити машину вже на митниці у своєму місті. Та в сервісних центрах, де видають техпаспорти, інколи роблять позначку, яка суперечить закону.

«У технічних паспортах вказують заборону відчужувати, продавати, передавати у володіння і навіть у користування авто. Та в законі таких вимог немає»,– наголошує Мицик.

Згідно даних митниці, за новим законом з закордону уже ввезли понад 1300 машин. Та для більшості мешканців прикордонних регіонів цей закон проблеми так і не вирішив. Вони масово завозять машини, старші шести років. Такий транспорт,звичайно, дешевший, але не підлягає пільговому розмитненню. Люди завозять його, ніби, транзитом і їздять на іноземних номерах, перетинаючи кордон що п’ять діб. Інакше – автомобіль просто можуть відібрати.

«Будемо домагатись, щоб водії, які їздять в режимі «транзит» також мали можливість розмитнити ці авто за діючими ставками», – каже співкоординатор Львівського осередку ГО «Завтра» Станіслав Бучацький.

На думку активістів це вирішить проблему черг на кордонах та наповнить бюджет. Адже, якщо усі машини «на іноземних номерах» легалізувати в Україні, власники заплатять за реєстрацію та техпаспорти. Такі ідеї уже лунали в парламенті, та поки нардепи дозволили ввіз лише шестирічних авто.

Читайте також: З 1 жовтня водії матимуть нове зобов’язання

Джерело.

You cannot copy content of this page