286 власників автомобілів Tesla на нідерландсько-бельгійському форумі “Tesla Motors Club” проводять дослідження – як швидко втрачається ємність літій-іонних акумуляторних блоків і скільки проживуть батареї в їхніх машинах.
Група однодумців регулярно розміщує на форумі звіти про втрату потужності акумуляторів їх автомобілів і зводить дані в таблиці у відкритому доступі. Вже зібралося чимало відомостей, за якими можна зробити несподівані висновки.
Незважаючи на розкид значень, загальні тенденції легко простежуються. За даними учасників експерименту, за перші 100 000 кілометрів акумулятори Tesla втрачають в середньому близько 5% ємності, а після цього деградація батарей помітно сповільнюється. Судячи з лінії тренда, ємність акумуляторів стане на 10% менше початкового значення лише при пробігу в 320 000 кілометрів.
Дослідники попутно з’ясовують, який спосіб зарядки дозволяє продовжити життя батареям. Статистичних даних не багато, але загальні тенденції визначити можна. Часті зарядки, а саме один раз в день, позитивно впливають на ємність акумуляторів. Чим рідше заряджається батарея – тим швидше падає її ємність.
Учасники дослідження також перевірили, як впливає на ємність батареї кількість циклів зарядки і тривалість використання батареї. Результати також демонструють відносно швидку втрату 5% ємності з наступним уповільненням деградації.
Як раніше заявляв Ілон Маск, лабораторні тести показували, що навіть після 800 000 км пробігу ємність акумулятора залишається на рівні не менше 80% від оригінальної ємності. Також варто врахувати, що Тесла дає гарантію на вісім років на батареї в автомобілях своєї марки і, при необхідності, змінює блок в зборі. Виходить, що у власників електромобілів немає причин для занепокоєння з приводу ємності акумуляторів.
Читайте також: Епатажна Даша Селфі розпитала у депутатів, скільки коштує хліб? Ось що з цього вийшло (відео)