fbpx
Дозвілля
5 порад батькам дошкільнят від директора середньої школи

1. Навчіть дитину хотіти чогось ДОВГО. Ще краще – мріяти. Це стосується іграшок, поїздок, речей, розваг. Миттєва доступність всього бажаного з раннього дитинства у підлітковому віці обернеться недорозвиненим мотиваційним компонентом. А “дешевий” дофамін на відстані одного кліку в будь-якому смартфоні зваблює швидкими винагородами без зусиль. Простіше кажучи, дитина не буде здатна хотіти чогось достатньо сильно і довго, щоб планувати, докладати зусиль та чекати. З таким набором “компетенцій” вона зможе побудувати лиш “солом’яний будиночок”.

2. Дитині потрібна НУДЬГА. Час, не заповнений заняттями, іграшками, розвагами, гаджетами. У нудьзі народжуються думки, фантазії, ідеї та винаходи. Якщо з раннього дитинства у графіці людини нема і вільної шпарини – в голові врешті-решт залишиться вакуум.

3. Інтелект ніяк не пов’язаний з скорочитанням, ментальною арифметикою чи будь-якими іншими розвивальними заняттями. Інтелект – це спадковість, помножена на якість спілкування дитини зі значущим дорослим. Більше часу проводьте з дітьми: розповідайте, пояснюйте, подорожуйте, досліджуйте, відкривайте, спостерігайте, читайте.

4. Існує тільки 3 дійсно розвивальні іграшки. Пластилін, конструктор та пензлик з фарбами. Купуйте дітям тісто для ліпки: багато і часто. Допоможіть розпакувати та залиште у спокої. Не давайте ніяких інструкцій. Купуйте дітям конструктор з великою кількістю однакових деталей. Розпакуйте і залиште у спокої. Схеми та інструкції сховайте подалі. Дайте пензлик та неомежену кількість паперу. Подивіться фільм, розслабтеся у ванні, почитайте – дайте дитині можливість пройти фазу вільної творчості та хаотичних спроб. Творчість не починається з інструкцій! Творчість починається з іскри, що запалює захват відкриття. А без творчого компоненту мислення людина ніколи не підніметься вище рівня виконавця, яку б сферу діяльності він не обрав.

5. Створіть дитині можливість ГРАТИСЯ. Мозок у своєму розвитку проходить етапи, які не можна пропустити без серйозних наслідків. До 7 років домінуючою діяльністю дитини є творча та рольова ГРА. Вона має займати не менше 70% її часу, тільки так мозок зможе дозріти до здатності вчитися не на поверховому, а на серйозному рівні.
Позбавте дітей часу для простої гри – і ви каструєте їх розум. А бонусом отримаєте повну демотивацію у підлітковому віці.