Дозвілля
10 важливих кінопрем’єр 2017 року

Від восьмої частини “Зоряних воєн” до нових фільмів Крістофера Нолана, Едгара Райта і Софії Копполи – оглядач BBC Culture радить не пропустити ці прем’єри.

“Я не твій негр”

Надихнувшись незакінченою книгою американського письменника Джеймса Болдвіна про вбивства лідерів руху за права чорношкірих у 1960-ті роки, гаїтянський кінорежисер Рауль Пек створив документальний фільм на цю тему.

В основу стрічки лягли публічні промови і письмові праці Болдвіна за кілька десятиліть, а також його виступи про права  меншин.

Ідеї видатного активіста, які, на жаль, не втратили своєї актуальності й сьогодні, оживають у палкій розповіді актора Семюеля Л. Джексона.

Щоб підкреслити актуальність виступів Болдвіна, Пек перемежовує відеоряд кадрами масових протестів в американському місті Фергюсон, які спалахнули 2015 року після вбивства поліціантами чорношкірого юнака.

У світі, де продовжують зневажати права представників інших рас, навряд чи хтось назве цю тему вичерпаною.

“Геть”

Трилер “Геть” – дебют американського актора і режисера Джордана Піла (відомого глядачам, зокрема, серіалом “Кі та Піл”) на великому екрані.

Фільм уже охрестили сумішшю “Дитини Розмарі” та “Прислуги” або “Вгадай, хто прийде до обіду?” та “Степфордських дружин”.

Чорношкірий хлопець виявляє, що батьки його білої дівчини беруть участь у страшній змові, мета якої – домогтися расової чистоти в їхньому заможному передмісті.

Останнім часом мейнстрімові хорори стали надто одноманітними, але коли за справу береться видатний комік, він може вдихнути в жанр нове життя.

“Персональний покупець”

Творчий розквіт американської акторки Крістен Стюарт означився ліричним і водночас тривожним фільмом французького режисера Олів’є Ассайяса.

Стюарт грає тут особисту помічницю знаменитості, одержиму бажанням поспілкуватися зі своїм померлим братом-близнюком.

Окрім незворушної гри Крістен Стюарт, найбільше вражає надзвичайно прямолінійне зображення всього надприродного в цій переважно реалістичній драмі. Духи людей, що відійшли в інший світ, тиняються довкола, ніби в цьому немає нічого дивного.

Як і в іншому фільмі Ассайяса за участю Стюарт, “Зільс-Марія”, таємниче тут сприймається як належне.

Такий підхід дозволяє актрисі просто існувати всередині своєї героїні, а не будувати навколо неї сюжетну лінію. І що менше зусиль вона докладає, то переконливіше виглядає її гра.

“Обдурений”

Важко уявити більш дивний альянс, ніж Софія Коппола і вестерн. Але тим цікавіший цей рімейк ковбойського фільму, знятого колись Доном Сігелом за участю Клінта Іствуда.

Хоча дія фільму відбувається в середині XIX століття, під час Громадянської війни в США, історія пораненого бійця армії Півночі, що сховався в жіночій школі на Півдні, у виконанні ірландського актора Коліна Фаррелла – це суцільна спокуса.

Як свідчать кадри зі знімального майданчику, Коппола вирішила збільшити млосність оригіналу вдвічі.
Інтриги додає той факт, що жінка-режисер взялася за суто чоловічий жанр.

“Дюнкерк”

Вірність Крістофера Нолана старій кіношколі може здатися чистої води протестом проти розвитку технологій.

Утім, широкоформатний батальний фільм без комп’ютерної графіки – це така рідкість на теперішній час, що його вихід на екрани є, безперечно, подією небуденною.

Хоча “Дюнкерк” неминуче порівнюватимуть із драмою “Врятувати рядового Райана”, нова стрічка присвячена не перемозі союзних військ над фашистською Німеччиною, а евакуації понад 300 тисяч бійців із французького приморського міста – нетиповий сюжет для такого масштабного фільму.

Критики вже давно говорять про те, що зняти пацифістський фільм про війну неможливо, але історія рятувальної, а не бойової операції, мабуть, допоможе нарешті розв’язати цю дилему.

“Сніговик”

Минуло п’ять довгих років від виходу на екрани трилера про часи холодної війни “Шпигун, вийди геть!”, знятого режисером Томасом Альфредсоном у стильно недбалій манері. Та цієї екранізації кримінальної драми Ю Несбі варто було чекати.

Майкл Фассбендер зіграв роль детектива, який іде по слідах, мабуть, першого в Норвегії серійного вбивці. А в ролі його однодумниці – шведка Ребекка Фергюсон. Серед блискучого акторського складу фільму – також Шарлотта Генсбур, Дж. К. Сіммонс і Вел Кілмер.

Досить дивно спостерігати за поверненням Альфредсона до рідної Скандинавії з англомовними акторами, цікаво подивитися, як він скористається бюджетом голлівудського розмаху на прохолодних просторах своєї батьківщини.

“Юний водій”

Нам так і не судилося подивитися трилер “Людина-мураха” в постановці Едгара Райта. Але якщо пощастить, заготовки, які він встиг зробити (до того, як фільм передали студії Marvel), ми все ж побачимо.

Його нова стрічка – про німого водія (Ансель Елгорт), який втікає з місця злочину під музику.

Райт, який у більшості своїх фільмів співпрацював зі сценаристом Саймоном Пеггом, вперше написав сценарій самостійно, що дозволило йому здобути незалежність від кіногіганта Marvel.

Команду акторів-супергероїв – Джеймі Фокса, Джона Гемма і Кевіна Спейсі – він також зібрав сам.

“Тор: Рагнарьок”

Очікувати авторських знахідок від картини виробництва студії Marvel – невдячне заняття, та ми й не очікуємо подяки. А втім, робота режисера Тайка Вайтіті над історією чоловічої дружби Тора і Халка може принести несподівані плоди.

Новозеландський режисер Вайтіті, відомий фанатам за комедіям “Реальні упирі” і “Полювання на дикунів”, привносить певну легковажність у найсуворішу з усіх історій Marvel про супергероїв.

Звичайно, глядачам навряд чи доведеться реготати впродовж всього кіносеансу, бо “Рагнарьок” у давньоскандинавській міфології означає “кінець світу”.

Але якщо Крісу Гемсворту і Марку Руффало вдасться створити комедійний дует в дусі Бінга Кросбі і Боба Гоупа в циклі фільмів “Дорога на…”, то подорож на край світу може виявитися не такою вже страшною.

“Зоряні війни: Епізод VIII”

Запрошення Раяна Джонсона, який зняв фільми “Петля часу” і “Цегла”, стати режисером “Зоряних воєн” – найбільш несподіваний вибір за всю історію зйомок цієї саги.

Ба більше – окрім Джорджа Лукаса, він єдиний, хто взяв на себе ролі і режисера, і сценариста одночасно.
Малоймовірно, що восьмий епізод “Зоряних воєн”, у якого поки що немає назви, стане настільки ж неповторним, як знятий Джонсоном фільм “Брати Блум”.

Утім, цілком можливо, що йому вдасться знайти альтернативу трохи набридлим режисерським прийомам Абрамса, який всіма силами намагався зберегти стилістику Стівена Спілберга.

“Зменшення”

Не дивно, що закарбувавши повсякденні негаразди американців Середнього Заходу, режисер Олександр Пейн вирішив розповісти про людей, які зменшують свої тіла, щоб об’єднатися з громадою однодумців такого ж розміру.

Пейн багато років мріяв зняти “Зменшення”, але здавалося неймовірним, що комедійний режисер знайде час та гроші спробувати себе в науковій фантастиці.

Несподіване задумка для людини, яка раніше цим не займалася, хоча він разом зі своїм партнером Джимом Тейлором і брав участь у створенні сценарію для “Парку юрського періоду III”. Залишається дочекатися прем’єри, аби подивитися, що з цього вийшло.

Читайте також: Особлива дитина: як ми шукали дитячий садок

Джерело.

Реклама

Related Post