fbpx

Проблеми автомобіліста очима хіміка або прості поради по догляду за автомобілем

Автомобіль – це справжній хімічний реактор на колесах. Вихлопні гази під час техконтролю, боротьба з корозією(правильний підбір грунтовки, фарби, розчинників), використання антифризів, все це просто змушує власника автомобіля мати елементарні хімічні знання. Отож, якщо поглянути на проблеми автомобілістів очима хіміка, то багато питань стануть більш зрозумілими.

1. Уявіть, що під час тривалої автомобільної подорожі по лісових дорогах вам потрібно залити свіжої води в радіатор. Природна вода дуже часто буває твердою. Як можна пом’якшити воду для радіатора в похідних умовах?

Спочатку воду потрібно прокип’ятити на багатті, потім зібрати попіл і додати її у воду. Попіл містить значну кількість калій карбонату, що осаджує солі Кальцію та Магнію. Після відстоювання потрібно профільтрувати воду через тканину або просто обережно злити верхній шар.

2. До складу рідин для запобігання замерзанню води в радіаторі – антифризів – входять багатоатомні спирти, найчастіше- етиленгліколь (Етиленгліколь- отруйний, тому при використанні антифризів слід мити руки і тримати їх подалі від дітей, адже вони – солодкі і дитина через недбалість може випити отруйну рідину!!!).  Які з рідин, що є вдома, можна використати для заливання в радіатор у безвихідній ситуації?

У безвихідній ситуації з цією метою можна використовувати горілку, етиловий спирт, одеколон чи лосьйон з високим вмістом спирту, гліцерин, розведений водою.

3. Тосол- рідину, що замерзає при дуже низьких температурах – виготовлено на основі етиленгліколю. В інструкціях для автомобілістів зазначено, що перед її заливанням в систему охолодження, її потрібно очистити від накипу. Чому?

Багатоатомні спирти мають кислотні властивості,тому легко розчиняють накип, вступаючи з ним в хімічну реакцію, внаслідок чого вміст чистого етиленгліколю в розчині знижується і змінюється його характеристика. Є і фізична причина- шар накипу на стінках системи охолодження перешкоджає нормальному теплообміну, тобто сповільнює процес охолодження.

4. Один з найдоступніших способів для пом’якшення води, що заливається в системи охолодження автомобілів, – сода (кальцинована, не питна!!!).

Рекомендована доза – 6-7 г кальцинованої соди на 10 л води. З цією ж метою можна використовувати і кристалічну соду, але в іншій кількості (16,2 г на 10 л).

5. У вас виникли підозри, що працівники автозаправки додають у бензин воду? Тоді у нагоді стане негашене вапно.

Якщо бензин містить воду, то при додаванні негашеного вапна утвориться гашене вапно, яке буде давати лужну реакцію (визначимо за допомогою індикатора).

6. Очевидно, що додавання води до бензину значно погіршує всі характеристики роботи двигуна. А в морозну погоду це може призвести до того, що двигун і зовсім перестане працювати. Що може бути причиною зупинки двигуна в мороз, якщо бензин розведений водою ?

Вода може замерзнути у бензопроводі та закупорити його, в результаті чого бензин взагалі не надходитиме до двигуна.

7. Накачування автомобільних камер теж потребує певного рівня фізичних і хімічних знань. В мороз бажано сильніше накачувати камери, а з настанням теплої погоди трохи спускати.

Повітря, як всі гази, розширюється при нагріванні, але стискується при охолодженні.

8. Одне із численних правил для автолюбителів, які звикли самі займатися техобслуговуванням, полягає в наступному: у жодному разі не наближати відкрите полум’я або провід, що іскрить до акумулятора з відкритими пробками , оскільки це може призвести до вибуху.

Одним із побічних процесів в акумуляторній батареї є електроліз води. Цей процес може призвести до утворення вибухонебезпечної суміші кисню і водню.

9. Найважливіше правило для автомобіліста – не прогрівати машину в закритому приміщенні. Отруєння чадним газом може відбутися за дуже короткий проміжок часу, що може призвести навіть до летальних наслідків.

При горінні бензину завжди утворюється чадний газ, який зв’язується з гемоглобіном крові, викликаючи «кисневе голодування мозку» і як наслідок- смерть.

Читайте також: В УКРАЇНІ З НОВОГО РОКУ ПОДЕШЕВШАЄ РОЗМИТНЕННЯ АВТО З ЄС: ОЗВУЧЕНІ ЦИФРИ

You cannot copy content of this page