Авто
Зниження акцизу на вживані іномарки. Наскільки подешевшають авто, і для кого

Що трапилося?

31 травня Верховна Рада ухвалила законопроект №3251, який передбачає істотне зниження акцизного збору на імпортні автомобілі вже з 1 липня 2016 року.

За законопроект проголосували 237 народних депутатів.

Наскільки істотне?

За словами депутата Єгора Соболєва, ціна на б/в автомобілі знизиться на 3-8 тисяч євро.

Реклама

В цілому ж, все залежить від об’єму двигуна. Наприклад, для авто з об’ємом двигуна 1000 кубометрів акциз знизиться з 1,36-1,76 євро до 0,063 євро за кубометр, тобто, в 28 разів.

Для розмитнення автомобіля з двигуном 1л знадобиться заплатити 63 євро замість 1761 євро, для розмитнення дволітрового авто, потрібно буде заплатити 534 євро замість 4882 євро.

У таблиці нижче ви можете порівняти як було і як стало:

Тип двигуна Було (євро за 1 см3) Буде (євро за 1см3)
Бензинові
До 1000 см3 1,094-1,438 0,102
1000-1500  см3 1,367-1,761 0,063
1500-2200 см3 1,643-2,441 0,267
2200-3000 см3 2,213-4,985 0,267
3000 і більше см3 3,329-4,985 2,209
Дизельні
До 1500 см3 1,367-1761 0,103
1500-2500 см3 1,923-2,209 0,327
2500 і більше см3 2,779-4,715 2,209
І що, я зможу купити будь-який автомобіль?

На жаль, ні. По-перше, нові акцизи не поширюються на старі авто, випущені до 1 січня 2010 року.

По-друге, зниження акцизів не поширюються на авто, яке не відповідає екологічному стандарту Євро 5, який вводиться в дію в Україні в цьому році (вантажні автомобілі, що продаються в ЄС з жовтня 2008 року і легкові, що продаються з 1 вересня 2009 року).

По-третє, ставки акцизного податку, встановлені цим законом, не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони з країни, визнаної державою-окупантом і державою-агресором відносно України, або ввозяться з території держави-окупанта.

Тобто, жителям Ужгорода пощастило більше, ніж жителям Харкова.

А в Україні з’явиться багато дешевих авто в продажу?

Ні в якому разі. Може і з’явиться, але на ринок автомобілів це ніяк не вплине. Простою мовою, вам потрібно поїхати кудись в Польщу або Чехію, перегнати машину в Україну, розмитнивши її за зниженим акцизом виключно для особистого користування.

Також дозволяється ввозити тільки один автомобіль на рік, і в протягом року його не можна продавати.

Реклама

Ставки не застосовуються на авто, які ввозяться на митну територію України особою не для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, поставки, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів.

Таким чином, масового завезення дешевих авто в Україні чекати не варто.

І навіщо тоді таке треба?

По-перше, це допоможе легалізувати ті автомобілі, які до сих пір не розмитнені. У пояснювальній записці до закону сказано, що в 2014 році з метою транзиту на митну територію України переміщено 61496 транспортних засобів особистого користування, половину з яких можна було б офіційно оформити, якби не високі акцизи.

Так, автори закону очікують, що 4,5 тисячі авто, що відповідають стандарту Євро 5 і перебувають в режимі транзиту, принесуть до бюджету 300 мільйонів гривень у разі офіційного оформлення.

В цілому ж, автори законопроекту очікують до кінця 2016 року 1,2 мільярда гривень податкових надходжень, за рахунок “сприяння розвитку малого та середнього бізнесу, як на ринку автопродажів, так і за рахунок надання страхових послуг і послуг автомобільного сервісу”.

Знижені акцизи будуть діяти завжди?

До 31 грудня 2018 року. Причому, виникає одна проблема – з 1 січня 2018 року, в Україні повинен бути введений стандарт Євро 6, що забороняє імпорт авто віком старше 3-4 років стандарту Євро 5. Тобто, в останній рік вибір автомобілів буде дуже обмежений.

Джерело.

Реклама

Реклама

Реклама

Related Post