fbpx

Зниження акцизу на авто: дешевше купити вживану іномарку можна не виїжджаючи з України

Українці почали активніше купувати автомобілі з пробігом з Європи, користуючись законом про знижених акцизів, який набув чинності в серпні 2016 року.

За оцінними даними, за цей час в Україну завезено 20 тис. автомобілів. З них за спрощеною схемою везли до 15 тис. вживаних іномарок, ще 5 тис. авто — ввезено з сплатою повної суми акцизу. Це менш, ніж за аналогічний період (серпень 2015 р. — квітень 2016 р.) — було ввезено близько 25 тис. шт, пише “Сегодня”.

Але експерти заспокоюють: зменшення відбулося через те, що в 2015 році масово завозили вживане авто стандарту екологічності “Євро-4”, а їх імпорт з 2016-го у нас заборонений.

В 2016 році Рада дозволила громадянам України, які купують за кордоном легковика з пробігом для особистого користування, а не для перепродажу, сплатити за них набагато менший акциз, ніж зазвичай. Це дало їм можливість обзавестися іномаркою за прийнятні гроші. Закон не поширюється на авто, завезені з РФ: країни-агресора, його не можна продати протягом року без доплати до повної суми акцизу, ввозити треба особисто, авто має бути старше 5 років.

Ставки акцизу значно впали. Наприклад, при об’ємі двигуна до 1 л – 0,102 євро за куб. см (було 1,094), 2,2-3 л – 0,276 (2,213). Наприклад, для “Шкода Фабіа” (ціна “там” 4000 євро) акциз знизився з 1638 до 75 євро, а підсумкова вартість з податками – з 7200 до 5330 євро, або на 35%.

Активніше брати вживані авто люди почали з січня 2017 р., після того як у грудні 2016 р. Волинський облсуд виніс рішення на користь покупця, роз’яснивши ст. 126 Митного кодексу, в якій йдеться, що “іноземні товари, поміщені у режим митного складу, зберігають статус іноземних товарів”.

Просто кажучи, зі слів автоексперта Сергія Креймера, тепер українцям не треба фізично перетинати кордон, щоб купити і самому пригнати в країну машину. Її можна придбати на митному складі на території України. Це набагато простіше і дешевше для покупця — не треба отримувати візу, їхати за кордон.

Водночас гендиректор ВААІД Олег Назаренко говорить, що рішення суду ще може бути скасовано Верховним судом. Тому варіант перетнути кордон особисто за кермом автомобіля виглядає надійніше.

Як розповів Креймер, найбільшим попитом користуються бюджетні іномарки за 8-15 тис. євро випуску 2013-2014 рр. з пробігом до 150 тис. км. Наприклад, “Рено Меган” з автоматичною коробкою передач, парктроник і повним “фаршем” за зниженими акцизів можна купити за 7,9-8 тис. євро. А при сплаті повного акцизу було б 11 тис. євро. Нова “Рено Меган” коштує 16,5-17 тис. євро, тобто майже вполовину дорожче.

“Автомобілі з об’ємом двигуна 1,5-1,6 л економічні, тому їх купують, – каже Він. – Затребувані “Фольксваген Гольф”, моделі марки “Фіат”, “Смарт” можна купити за 3-4 тис. євро. Малопопулярні у Європі “Дачія Логан” через недостатньо потужний двигун (об’єм 1,2 л, потужність-75 к. с.) у нас затребувані, оскільки ціна становить 5-6 тис. євро за вживану, або вдвічі дешевше нової. “Дачію” 2015 року випуску з пробігом 50 тис. км і газобалонним обладнанням можна купити за 6,5 тис. євро, п’ятирічний “Опель Астра” з пробігом 180-200 тис. км варто 5,9-8 тис. євро”.

Найбільший шанс бути проданими в авто, які використовувалися юрособами, так як їх обслуговують регламентні терміни в сервіс-центрах з відміткою в сервісній книжці. “Я купив такий “Пежо-207″ 2013 р. з пробігом 120 тис. км за 6000 євро, дуже задоволений”, – поділився киянин Максим Похитун.

Як повідомляли Українські Новини, 4 липня Президент Петро Порошенко підписав цей закон, проте попросив депутатів внести до нього низку змін.

23 липня офіційне видання центральних органів виконавчої влади “Урядовий кур’єр” опублікувало закон, який передбачає зниження ставок акцизного збору на вживанні транспортні засоби до 31 грудня 2018 року.

Читайте також:  Як відновити документи на тимчасово ввезений автомобіль

Джерело.

You cannot copy content of this page