Авто
В Україні пропонують зобов’язати водіїв, які перевозять дітей застосовувати спеціальні автокрісла

Проект закону №6720 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо безпечного перевезення дітей в автотранспортних засобах)» може додати до чинного законодавства норми про обов’язкове застосування дитячих автокрісел і штрафи за порушення цих вимог.

Автори документа пропонують зобов’язати водіїв, які перевозять дітей віком до 5 років, застосовувати «спеціальні утримуючі пристрої, що відповідають вазі і росту дитини». Для дітей від 5 до 12 років буде потрібно встановити подушку для сидіння або крісло, які дозволять пристебнути такого пасажира штатними ременями безпеки.

Вимогу обов’язкового застосування дитячих автокрісел запропоновано поширити на «автомобілі, обладнані ременями безпеки» – тобто, фактично, на всю легкову автотехніку, за винятком рідкісних раритетів. За порушення передбачено штраф – від 255 до 340 грн. Контроль над виконанням описаних норм пропонується передати нацполіції.

Безпека дітей на транспорті – серйозна проблема. Згідно з даними ВООЗ, застосування дитячих автокрісел знижує смepтнiсть дітей у разі ДTП на 54%, а ризик отримання тpaвм — на 70%. В першу чергу, це повинні розуміти самі батьки або особи, відповідальні за перевезення дітей.

Тим не менше, до законопроекту є низка питань, які, ймовірно, варто врахувати авторам і учасникам робочих груп, для того, щоб ця ініціатива дійсно могла принести користь і вплинути на підвищення безпеки при перевезенні дітей.

“В існуючій редакції ПДР вже є вимога (п 21.11 б) яка стосується дітей зростом менше 145 см або молодше 12 років: їх заборонено перевозити без застосування «спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією ТЗ». Штрафу за порушення цієї вимоги по суті немає: є тільки попередження.”

Читайте також:   Поліцейські розбили перший Mitsubishi Outlander (фото)

Поліція і контроль

Введення штрафу за порушення (щодо використання дитячих автокрісел) могло б вплинути на більш часте використання таких пристроїв водіями, але проблема в тому, що відповідно до чинної редакції закону про Національну поліцію, зупинити автомобіль просто так, «для перевірки» у патрульних підстав немає.

Розглянути ж у рухомому авто, чи є дитяче сидіння чи його немає, щоб зупинити водія за фактом порушення – також досить важке завдання. Виходить, поліцейські на практиці не зможуть контролювати виконання нових норм.

Таксі

Слід уточнити, як бути при перевезенні дітей на таксі: ПДР (п 2.3) дозволяють у населених пунктах в таксі не користуватися ременями безпеки. Чи буде цей пункт поширюватись і на відмову від дитячих крісел? Питання, безумовно, потребує роз’яснення.

Старі і переобладнані автомобілі

Український автопарк майже наполовину складається з машин випуску ще радянських часів, які не обладнані ременями безпеки на задніх сидіннях, а тим більше кріпленнями типу Isofix. Крім цього, на практиці буде досить важко застосовувати автокрісла зі стандартизованими замками в переобладнаних автомобілях типу VW Caddy, Renault Kangoo та їм подібних.

Причина – кустарна установка випадкових сидінь з авторозбірок, початково призначених для зовсім інших моделей авто. В результаті власники частини автопарку не зможуть виконувати нові вимоги, що може знизити ефективність запропонованих нововведень.

Інформованість про вибір дитячих автокрісел і використання подушок безпеки

У комплекс заходів щодо підвищення безпеки перевезень дітей в автомобілях незайвим було б розробити програму інформування водіїв-батьків про застосування подушок безпеки, точніше – про їх деактивацію при установці автокрісла.

Відключати ейрбег потрібно відповідно до інструкції до автомобіля і до самого автокрісла певної категорії, а також в залежності від місця його установки. Неправильне використання дитячого автокрісла з увімкненою подушкою (подушками) безпеки, невірна установка автокрісла можуть бути дуже небезпечні, – навіть при легких ДTП.

Читайте також:  Україна має намір вдвічі знизити смepтнicть на автошляхах

Також, щоб уникнути покупки сидінь «для поліції», слід визначити критерії вибору дитячих сидінь, наприклад, грунтуючись на документі «Сертифікат ECE R44/04», звівши складні юридичні фрази в зрозумілі інструкції та інфографіку.

Описаний законопроект №6720 зараз має статус «зареєстрований у Верховній Раді» і переданий на розгляд в профільні комітети. Раніше, у 2012 році, у ВР шостого скликання була зареєстрована ініціатива, яка могла ввести штрафи за перевезення дітей без автокрісел, але через кілька місяців законопроект №5520-д (від 27.02.2012) був відкликаний.

Документ був досить громіздким, на відміну від описаного «6720», в якому мова йде виключно про питання безпечного перевезення дітей. Враховуючи, що за останні кілька місяців чимало законопроектів, які стосувались підвищення дорожньої безпеки, змогли отримати статус закону, можна вважати, що і у цього варіанта шанси дійти до публікації в офіційному виданні досить великі.

Читайте також:   Несподівано: поліцейські вимагають гроші з власників авто з європропискою (відео)

Джерело.

 

Реклама

Related Post