Авто авто

Спекотна пора: як подбати про своє авто влітку

Почистіть радіатор і частіше заправляйтеся

Літо – час, коли на дорогах стає значно більше автомобілів: починається період відпусток, багато людей збираються в далеку дорогу. Але спека підступна, і потрібно бути напоготові.

У наших краях літо підносить несподівані сюрпризи: прохолодна дощова погода в будь-який момент може змінитися температурою під 40° С в тіні. Спека – небезпечний фактор, причому як для автомобіля, так і для водія і пасажирів. Салон авто на сонці дуже швидко нагрівається до температури, достатньої для того, щоб отримати тепловий удар. Зниження реакції і підвищення стомлюваності в спекотну погоду – явище поширене.

Існує кілька секретів, як знизити температуру в салоні. Наприклад, підтримувати чистоту кузова і частіше заїжджати на мийку. Незалежно від того, якого кольору автомобіль, брудний кузов нагрівається швидше, ніж чистий. А чисте скло пропускає значно менше тепла – воно відбивається від поверхні.

Читайте також: Перший крок зроблено. Парубій підписав закон про зниження акцизу на імпорт вживаних авто з ЄС і закрив засідання Ради

Сонцезахисні шторки – простий і недорогий засіб знизити температуру в салоні на кілька градусів під час паркування. Варто лише не полінуватися і витратити хвилину на їх установку і кожен раз, коли залишаєте автомобіль в літню спеку навіть на 15 хвилин, закривати їх.

Якщо в машині немає кондиціонера, в спеку краще їздити з відкритими вікнами. Приплив і циркуляція свіжого повітря, нехай навіть гарячого, полегшить перебування в автомобілі. А пил, через який багато хто не бажає відкривати вікна, завжди можна прибрати.

ОСОБЛИВОСТІ ЛІТНЬОГО ВОДІННЯ

Деякі водії вважають, що влітку їздити значно простіше, ніж взимку. Частково це правда – зчеплення з дорогою помітно краще, немає слизьких ділянок, а світловий день набагато довший. Та й в цілому видимість краще. Але це не привід розслаблятися за кермом: літо уміє підносити свої небезпечні сюрпризи.

Зараз на багатьох ділянках доріг проводиться ремонт. Причому він може бути капітальним, з заміною всього дорожнього полотна, а може бути “точковим” – просто латками на ямах. Не варто наступати на педаль газу, радіючи оновленій дорозі: свіжий асфальт в спеку покривається тонкою маслянистою плівкою і стає слизьким.

Початок дощу – вкрай небезпечний період. Перші краплі змішуються з дорожнім пилом, утворюючи слизьку поверхню. Тому, якщо дощ застав у дорозі, варто знизити швидкість, навіть якщо видимість залишається достатньою, і уникати різких гальмувань і маневрів.

По можливості варто планувати дорогу, особливо далеку, на ранок або вечір. Краще встати на пару годин раніше, ніж їхати в самий пік спеки. А в бардачок на весь літній сезон покладіть якісні “водійські” сонцезахисні окуляри – яскраве сонце назустріч дуже швидко стомлює очі. Якщо забули окуляри – не нехтуйте сонцезахисним козирком, який є в кожному автомобілі.

  • Читайте також: Українцям не заборонять газ на авто – експерт

СПОЧАТКУ ПРОВІТРЮВАННЯ

Зараз саме час перевірити стан автокондиціонера і при необхідності провести його техобслуговування. Все справно? Відмінно, тоді згадаємо кілька простих правил ефективного використання кондиціонера.

Перш ніж включити його, по можливості варто спочатку просто провітрити салон, розпечений на стоянці під сонцем. Так можна уникнути різких перепадів температур, які з часом можуть викликати мікротріщини ущільнювачів скла. Ні в якому разі не потрібно направляти холодне повітря на гаряче скло – може тріснути. Краще спрямувати дефлектори в салон і в ноги – так автомобіль швидше охолоне до комфортної температури. До речі, про неї: температуру в салоні потрібно підтримувати в районі 25 градусів. Тоді не буде значної різниці з температурою за межами машини, і ризик застудитися помітно знизиться, особливо якщо доведеться часто виходити з авто.

ПЕРЕГРІВ ДВИГУНА

Перегрів двигуна влітку деякі водії вважають нормальним явищем, але це не вірно. Система охолодження авто (якщо вона повністю справна), навіть недорогого, справляється з будь-спекою. Перегрів ж найчастіше свідчить про недостатній рівень охолоджувальної рідини або про її низьку якість. Тому якщо стрілка температури рідини часто підбирається до “червоної” зони, в першу чергу потрібно заглянути в розширювальний бачок, при необхідності долити рідину, а якщо її якість викликає сумніви – наприклад, вона мутно-рожевого кольору – замінити. Влітку особливо актуально возити з собою невеликий запас тосолу, частіше перевіряючи його рівень.

Причиною перегріву також може бути забита листям, пухом або просто брудна поверхня радіатора. Але якщо все чисто, а тосол в нормі, але при цьому мотор перегрівається, – не тягніть з поїздкою на сервіс. Тривалий перегрів може викликати деформацію деталей двигуна і спричинити дуже недешевий його ремонт.

ЧАСТІШЕ НА ЗАПРАВКУ

Це стосується власників автомобілів, у яких бензонасос знаходиться в бензобаку. Такий насос охолоджується разом з бензином, і при низькому рівні палива в баку нехай і з невеликою ймовірністю, але може перегрітися і вийти з ладу. Краще не допускати, щоб палива в баку було менше 1/4, а краще 1/3 від його обсягу. Особливо ця рекомендація актуальна для тих, хто їздить на газу і бензину в баку тримає рівно стільки, щоб вистачило для запусків двигуна. Зайві літрів 10 в баку нікуди не дінуться, але можуть допомогти уникнути можливих неприємностей.

НЕ ЗАБУТИ ПРО ВОДУ

Здавалося б, проста порада, але він не перестає бути актуальним: в жарку пору, особливо коли має бути тривалий рух по пробкам, потрібно возити з собою питну воду. Влітку потрібно постійно поповнювати запаси вологи в клітинах організму, що можна зробити тільки простою водою. Поширена помилка – вживання водіями солодких газованих напоїв і кави. Такого вспеку краще уникати: вони не поповнюють, а виснажують запаси вологи в тілі.

Джерело.

Загрузка...

Related Post