Авто
“Сірі”схеми як українці переганяють авто з-за кордону

В Україні паралельно з «тимчасовим ввезенням» автомобілів з Польщі, Литви і Болгарії діє ще одна не дуже відома схема. Це авто «на білоруських номерах», більшість з яких насправді завезені з Росії.

У подробицях даної «схеми» розбирався кореспондент Autonews.ua.

АВТО З РОСІЇ, АЛЕ ЯК БІЛОРУСЬКІ

З Білорусі до нас везуть іномарки, пригнані з Росії і поставлені на білоруський облік. Це дешевше, ніж купувати машину в Європі, а заодно знімає обмеження на ввезення в Україну машин тільки стандарту Євро-5/6.

“Між Росією і Білоруссю відсутні митні платежі. У РФ машини дешевше, ніж в Україні і Європі. Різниця може бути дуже істотна, особливо на дорогі преміальні авто – десь 20%, а на деякі і до 40% (з урахуванням розмитнення). Тому, автомобілі купують в Росії, завозять в Білорусь і вже звідти вони на білоруських номерах їдуть до нас, – каже глава Association of Troubleshooters Сергій Креймер.

Природно, це має сенс, якщо людина хоче отримати дорогу машину дешевше, ніж довелося б заплатити за неї в Європі. Або, якщо він постійно катається між Білоруссю і Україною – якщо все одно потрібно їздити туди-сюди, то навіщо тут розмитнювати машину, якщо в Білорусі можна купити її дешевше і поставити на білоруські номери “.

Передбачається, що такі автомобілі повинні регулярно перетинати кордон з Білоруссю. Але можливий і ввезення на рік.

“У тих, хто завозить раз в рік, є стовідсоткові підстави для цього – все набагато прозоріше, ніж схеми, якими прикриваються ” литовців “. В Україні реєструють компанію, яка є донькою компанії білоруський. І ця білоруська компанія посилає в Україну свого представника, який тут вирішує ці питання.

З документальною точки зору це дуже правильно оформлено – з усіма дорожніми листами, все кожен день оформлюється, машина повністю застрахована, а її власник офіційно оформлений в білоруській компанії, має дозвіл на роботу в Білорусі. Тобто, це не так, що машину ввезли на рік і вона загубилася », – пояснюють в Association of Troubleshooters.

ROLLS ROYCE за півціни

За словами експертів, ця схема не масова, але певна ніша у неї є. Придбати масштаби їй не дає те, що вигідною вона стає при покупці люксових авто, у яких різниця в ціні в Росії і Європі помітна особливо.

“Серед моїх знайомих я можу назвати людей 20, у кого машини з такими номерами. Не можна сказати, що з Росії через Білорусь до нас везуть щось певне – везуть, хто що хоче. Але в основному до нас на білоруських номерах потрапляють досить дорогі машини стандарту Євро-4 вартістю від $ 30-40 тис – ті ж Gelendvagen, Mercedes S класу, BMW 7 серії, Maybach, Porsche.

Дуже багато і специфічних машин типу GMC Savana ( “офіси на колесах”), везуть ексклюзиви типу Ferrari, Bentley, Rolls Royce. Їх могли купити в Росії на 70% дешевше, ніж в Європі, коли курс зовсім просідав. З останнього, що я знаю, людина шукала собі Bentley Brooklands. У Європі він стартує за 300-315 тис євро, а в Росії його взяли за $ 180 тис, і зараз він спокійно катається на білоруських номерах.

Інший знайомий взяв Rolls Royce – в Росії купив його на 50% дешевше в порівнянні з Європою. Завезли в Білорусь, поставили на облік в ЧУП – приватне унітарне підприємство (білоруський аналог нашого приватного підприємства). І мотаються постійно в Європу – виїжджають через Білорусь до Литви і повертаються назад на номерах тимчасового ввезення”, – говорить Сергій Креймер.

МИТНИЦЯ ЗАКРИВАЄ ОЧІ

Підтверджує існування такої схеми і гендиректор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. Більш того, він говорить, що зараз українська митниця дає добро на ввезення практично будь-якої техніки з Росії.

“В Україні достатньо вигідно такі автомобілі привозити і реєструвати після того, як знімають з обліку з білоруської фірми. Їх завозять за пільговим акцизом, тому, що зараз митниця не вимагає показувати сертифікат походження. Тобто, походження цих машин приховано – вони вже не російські, а білоруські.

Читайте також:  Любителів дешевих іномарок попередили про небезпеку

З моєї точки зору, це зробили незаконно – з митного кодексу сертифікат вимагати зобов’язані. Мінекономрозвитку свого часу на автомобілі російського складання ввела спецмито, але в даному випадку, машини завозяться з Білорусі та спецмито на них не поширюється “, – каже autonews.ua Олег Назаренко.

Загрузка...

Джерело.

Реклама

Реклама

Related Post

facebook