Авто
Ресурс автомобіля: Який пробіг робить покупку вживаного авто недоцільною?

Ніщо не вічне під місяцем, особливо автомобіль – під дощем, снігом і вже тим більше на наших дорогах. З яких би міркувань ви б не зупинили свій вибір на вживаних авто — бажаючи заощадити, або просто маючи намір отримати більше опцій за менші гроші — є певний ризик отримати за свої ж гроші купу проблем. І чим старіша машина, чим більший її пробіг, – тим вища ймовірність виникнення непередбачених «боків». Або все-таки передбачених і передбачуваних? Ми спробували знайти відповіді на одвічне питання «З яким пробігом ще є сенс купувати машину?» і зібрали їх тут, щоб допомогти потенційним покупцям легкових авто приймати зважені рішення.

Новий автомобіль: без пробігу

На перший погляд, нове авто з «сидіннями в целофані» – ідеальне рішення, були б гроші. І насправді це майже завжди так: відпадають сумніви в пунктах «не бита, не фарбована», «чи не скручений пробіг», «чи порядок з документами», «чи немає прихованих поломок»… Покупця нового авто завжди тішить думка, що до нього ніхто не їздив у режимі «газ в підлогу», ресурс всіх складових — 100%, а у разі виявлення заводських дефектів є гарантія.

Чому ж покупка нового авто «майже ідеальне рішення»? – Слід врахувати, що до суми, вказаної в прайс-листі автосалону, доведеться додати податок за першу реєстрацію до Пенсійного фонду (від 3 до 5% від вартості авто), а якщо машина дорожча 1,2 млн. грн. – то власнику «світить» ще й щорічний податок «на розкіш» в розмірі 25 000 грн. Для збереження гарантії потрібно проходити обов’язкове регулярне техобслуговування, зрозуміло, на фірмовій станції за фірмовим регламентом. Можуть бути обмеження на встановлення додаткового обладнання – аудіосистеми, сигналізації, ГБО і т.п. Кредитування та страхування КАСКО ми розглядати не будемо – це персональний вибір власника. Головне, з чим доведеться змиритися покупцеві нового авто: після перетину порогу автосалону, за перші 1-2 роки експлуатації машина втратить близько 30% від початкової вартості. І все ж: купувати новий автомобіль – правильно.

Вживане авто: пробіг до 50 тис. км, вік до 3 років

Візуально такий автомобіль мало чим відрізняється від такого ж в автосалоні, – зрозуміло, якщо він не потрапляв у ДТП. Часто ще діє гарантія на деякі вузли. Ресурс автомобіля вичерпаний приблизно на 1/3, що дає надію на безпроблемну його експлуатацію ще на кілька років. Нерідко в оголошеннях можна зустріти пропозиції з встановленими ГБО, аудіо-відеосистемами, охоронними комплексами і т.п. У німців, наприклад, навіть є окремий термін для подібних авто – «Jahreswagen», тобто транспортний засіб, який був у експлуатації не більше 12 місяців, а з урахуванням середнього віку українського автопарку – не буде великим гріхом розширити цей період для нас до 3 років.

З потенційних недоліків – стандартний набір питань щодо «скручування одометра», аварійного минулого і нюансів з документами (кредит, застава, арешт…). Якщо ж з усім цим порядок (за винятком стандартних для наших доріг проблем з швидкозношуваними деталями підвіски), – такий автомобіль купувати вигідно і досить безпечно.

Вживане авто: пробіг 50-100 тис. км, вік до 5-7 років

Такі авто ще не виглядають старими, але сліди експлуатації вже помітні – дрібні пошкодження покриття біля колісних арок і на капоті, злегка тьмяні фари, сітка з подряпин на лобовому склі, яка вночі «малює павучків» у світлі фар зустрічних авто. Може бути помітний невеликий знос водійського сидіння, керма і гумових накладок на педалях. Деякі моделі окремих виробників ще можуть знаходиться на обмеженій гарантії, за умови, що всі регламентні ТО акуратно вписані в сервісну книгу.

На що слід відкласти гроші: у більшості випадків передбачається глобальне ТО з заміною ременів і роликів двигуна, фільтрів і робочих рідин, гальмівних дисків і крупних вузлів підвіски. Також, ймовірно, доведеться придбати новий акумулятор і подбати про обслуговування системи кондиціонування.

Читайте також:   Вживані іномарки з Канади будуть для українців «майже даром»

Для цієї категорії важливі не стільки статистичні дані по пробігу і віку, скільки рівень відповідальності та дбайливого ставлення до автомобіля попереднього власника (власників). Перед покупкою поцікавтесь переліком необхідних регламентних робіт, вартістю запчастин та витратних матеріалів, а вже після цього приймайте рішення про доцільність придбання конкретного екземпляра. Якщо машина доглянута – є шанси, що нехай з невеликими і нечастими «примхами» вона послужить вам кілька років. Якщо ж авто експлуатувалося на підприємстві в 3 зміни або служило в таксі, – витрати на усунення технічних «примх» можуть відчутно збільшити вартість володіння. Якщо автомобіль «живий», – купувати можна, але слід бути уважним і виділити резервний бюджет на непередбачені витрати.

Вживані авто: пробіг 100-150 тис. км, вік до 10 років

В цьому діапазоні всі автомобілі залишаються без гарантійної підтримки (якщо власники ще раніше не пішли «на гаражі»), а їх стан безпосередньо залежить від якості обслуговування і експлуатації. Після детальної діагностики на СТО довжина списку рекомендованих робіт та деталей, що підлягають заміні, може істотно відрізнятися. У будь-якому випадку візуально помітний знос водійського сидіння, обшивки рульового колеса, ручки механічної КПП, часто використовуваних кнопок. Присутні подряпини і сколи на ЛФП, дрібні зовнішні вм’ятини на кузові. В салоні часто можна спостерігати сліди витівок дітей (і не тільки їх). Можуть починатись проблеми з електрообладнанням, паливною апаратурою, автоматичними коробками передач, кліматичною установкою.

Вийшовши за межі заводської гарантії, автомобіль потроху наближається до межі закладеного в нього виробником ресурсу, – тому доцільність придбання такої машини безпосередньо залежить від її стану. Висока ціна не обов’язково свідчить про відмінний стан авто, швидше – про апетити продавця. Перед прийняттям рішення щодо придбання, автомобіль слід детально продіагностувати на хорошій СТО, – усвідомлюючи при цьому, що не всі приховані дефекти будуть виявлені. Підсумок – така покупка ризикована, вимагає уваги, якісної діагностики, а також заначки на ремонт авто в перші місяці.

Вживане авто: пробіг понад 200 тис. км, вік більше 10 років

Виробники давно перестали займатися розробкою автомобілів «на віки». Логіка проста: чим довше «живе» машина, тим складніше переконати власника її замінити. Якщо випускати «вічну техніку» продажі нових авто будуть скорочуватись, доходи виробників — падати, автопарк старіти, екологія страждати… Тому ресурс будь-якого виробу часто розраховується так, щоб він прослужив протягом гарантійного періоду, плюс ще трошки, на всяк випадок. Далі – утилізація, переробка і виготовлення нових, більш сучасних машин. Така задумка.

А якщо експлуатувати авто довше, що часто доводиться робити в Україні, за всім нам відомих причин? Зазвичай, при такому пробігу частішають різні технічні проблеми: виходять з ладу як «втомлені» заводські комплектуючі, так і більш нові і доступні «альтернативні», які часто бувають схильні до прискореного зносу. Інженери розраховують ресурс всього, що треться, згинається, обертається, – і кінець цьому ресурсу обов’язково прийде. Власник такого автомобіля повинен бути готовий до ремонту або заміни крупних вузлів, капремонту двигуна або АКПП. Якщо ж ці вузли ще здатні служити – підвіска, турбонагнітач, паливна апаратура у дизелів, кондиціонер і частина електроустаткування, з великою ймовірністю, стануть причинами чималих витрат і частих візитів в майстерні та магазини запчастин.

Не виключені і проблеми з корозією. Візуально автомобіль виглядає вже не дуже «свіжим», – як зовні, так і всередині. Лобове скло неабияк пошліфоване «двірниками», фари, якщо вони не замінювалися, віддають менше світла крізь помутнілий полікарбонат плафонів… Після зміни кількох (і скількох?) власників все важче вивести лад з документами, істинністю показів одометра, історією експлуатації. Загалом, купувати такі автомобілі – дуже ризикована справа, незважаючи на відносно невисоку вартість «вхідного квитка».

Загрузка...

Висновки

Ми анітрохи не сумніваємося, що у наших читачів знайдеться ціле зібрання історій про те, як той чи інший автомобіль вірою-правдою служив і після пробігу в 500 тисяч кілометрів (а то і після мільйона). Можна ще дискутувати на тему « от раніше робили на совість, а тепер…», – хоча і цей факт, здається, спростовано.

Читайте також:  Голова ДФС України завозив автомобілі і не платив податки

Є правила гри, якими користуються автозаводи, – і не тільки вони (виробники комплектуючих, до речі, теж хочуть мати постійний попит на свою продукцію). Так що витрати на ремонт або виклики евакуатора — питання часу і кількості залишених позаду кілометрів. Чим далі автомобіль від складального конвеєра і першої реєстрації, тим менше в ньому залишається ресурсу, а після виходу за межі призначеної гарантії – і заводських комплектуючих. Вся світова індустрія працює так, щоб, одного разу залишивши заводський конвеєр, автомобіль через якийсь прогнозований час повернувся в якості вторинної сировини, з якої побудують нові машини. Звичайно, цей принцип можна спробувати обійти — але чи готові ви зберігати вічну молодість свого автомобіля так, як це роблять колекціонери-реставратори? Та й далеко не всі сучасні автомобілі насправді цього варті.

І на завершення. Після прочитання всього про традиційні автомобілі, а ще й з пробігом – можна прийняти ще одне, зовсім нове рішення: електромобіль. Він не потребує таких частих і об’ємних ТО, в ньому немає складного ДВЗ і АКПП, і він може бути мало не вічним і завжди дешевим в експлуатації … Але насправді, з електрокарами є своя, окрема історія.

Читайте також:   Що треба знати, коли вас звинувачують у створенні аварійної ситуації

Джерело.

Реклама

Реклама

Related Post

facebook