Політика літаки

Поки Кабмін «зупиняє» російські фури, державний концерн «Укроборонпром» продовжує працювати на російських військових

Поки Кабмін «зупиняє» російські фури, державний концерн «Укроборонпром» продовжує працювати на російських військових.

Як стало відомо, підприємства українського держконцерну беруть участь у виконання великого контракту для Міністерства оборони РФ.

Йдеться про співпрацю з країною-агресором в авіабудівній галузі. ДП «Антонов», що входить до складу українського оборонного концерну, як і раніше постачає в Росію комплектуючі для Ан-148, які призначені для військового відомства РФ.

Нагадаємо, Міноборони Росії очолює найближчий соратник Володимира Путіна Сергій Шойгу. Інформація про те, що Україна як і раніше залучається для виконання замовлення російських силовиків, навіть з’явилася на сайті Міністерства оборони РФ.

Минулого тижня відомство повідомило, що отримає в цьому році п’ять літаків Ан-148, в створенні яких на частку українських підприємств припадає 30% робіт.

«Залежність від України хоча і присутня, але зриву поставок і графіків здачі літака для Міноборони Росії не спостерігається», – цитує сайт Міноборони РФ Юрія Борисова, заступника російського міністра оборони.

У «Укроборонпрому» цю інформацію не коментують. Однак джерела в авіабудівній галузі підтвердили – Україна продовжує постачати комплектуючі, необхідні для виконання замовлення міністерства Шойгу. ДП «Антонов» поставляє крило і елементи фюзеляжу, а «Мотор Січ» – двигуни. «Ан-148 – пасажирський літак, тому було вирішено, що подібне співробітництво не суперечить політиці держави про припинення військової співпраці з Росією», – пояснило джерело.

Ще одним аргументом на користь співпраці з країною-агресором стала його форма. «Антовнов» і «Мотор Січ» не виконують прямого контракту з Міноборони Росії, а є лише постачальниками комплектуючих для російської авіабудівної держкомпанії ВАСО, яка і збирає літаки для російських військових.

З чого все починалося Російські військові замовили 15 літаків розробки «Антонова» ще до війни на Донбасі і окупації Криму – в травні 2013 року. Остаточну збірку машини проходять на заводі ВАЛТ (Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство). Але за угодою про кооперацію частина робіт взяла на себе Україна. «Антонов» пообіцяв робити крило, частина фюзеляжу і деякі інші комплектуючі. Двигуни зобов’язалася поставляти «Мотор Січ», підконтрольна запорізькому бізнесменові, колишньому регіоналу В’ячеславу Богуслаєву.

Літак

До початку російської агресії до кооперації України і Росії в авіабудуванні не було питань. Більш того, вона виглядала цілком виправдано – жодна з країн не може самостійно випускати літаки сімейства «Ан». А значить, співробітництво давало роботу як російським, так і українським заводам. Але після анексії Криму та початку війни на Донбасі, співпраця з Росією у військовій і суміжних галузях перестала виглядати логічною, і вже не виправдовувалося ніякими економічними інтересами.

В уряді пообіцяли відмовитись від військового партнерства. І в листопаді 2014 го Валентин Наливайченко, який очолював тоді СБУ, відзвітував про результати: жодне українське оборонне підприємство і жодне підприємство, яке виробляє продукцію подвійного призначення, вже не співпрацює з російською стороною.

А в травні 2015 роки вже глава уряду Арсеній Яценюк офіційно оголосив про те, що Україна припиняє військово-технічну співпрацю з Росією.

Подвійні стандарти Рішення уряду, припинити співпрацю з Росією у військовій і суміжних галузях теоретично мало виключати і партнерство з росіянами «Антонова» і «Мотор Січі». Адже літаки «Ан» і запорізькі двигуни використовують, як у цивільній, так і у військовій авіації. Власне, саме тому ці заводи завжди відносили до підприємств, які випускають продукцію подвійного призначення, про яку говорив Наливайченко. Їх «подвійність» підтверджує і факт передачі авіабудівного концерну в управління «Укроборонпрому», державного концерну, який завідує виключно підприємствами оборонно-промислового комплексу.

Тим не менш, це не завадило ані «Антонову», ні «Мотор Січ» залишитися в проекті для російського міністерства, яке фактично і відповідало за операцію анексії Криму та ведення гібридної війни на Донбасі на одній простій підставі: Ан-148 – цивільний літак. І неважливо, що його замовник – армія Росії.

Джерело запевняє, що обидві сторони працюють над локалізацією виробництва літаків Ан-148/158.

Наприклад, Росія освоїла виробництво шасі в Нижньому Новгороді на підприємстві «Гідромаш». Хоча раніше цю частину літака виробляли на «Південмаші».

«Зараз ситуація на дніпропетровському заводі сумна. Тому від співпраці з ним довелося відмовитися », – пояснює співрозмовник. Втім, поки про повне припинення співпраці не йдеться. Зокрема, не визначені навіть терміни, коли Україна зможе відмовитися від спільного з Росією будівництва літаків.

Джерело.

Загрузка...

Related Post