Авто

Патрульні виявилися безсилі проти “мажорів” зі спецсигналами

Українські дороги заполонили машини зі спецсигналами. З їх допомогою водії намагаються отримати перевагу на дорозі, а різні громадські організації, включивши маячки, перекривають дороги і навіть організовують супровід байкерських колон. У поліції кажуть – це незаконно, але при спробі покарати порушників програють суди, пише novosti-n.org

Копи програють суди

Два показових випадки відбулися в Києві. У серпні 2015 року за незаконне використання мигалок копи оштрафували віце-президента УЄФА Григорія Суркіса. Тоді прославився коп Юрій Зозуля, який пізніше став главою патрульної служби Києва.

Однак в інших ситуаціях верх беруть порушники. Так 1 липня 2016 року в Дарницькому райсуді Києва поліція програла справу проти водія, який незаконно використав сирену і маячки. «Згідно з експертизою, пристрій за параметрами світлових імпульсів і частоті джерела світла не підпадає під класифікацію спеціальних сигнальних пристроїв», – сказано в матеріалах справи.

Громадський активіст Володимир Тіпіло повідомив, що на той суд з поліції не прийшов ніхто: «Водій дав експертам документи на абсолютно інший пристрій, ніж те, що патрульні зняли з машини. Суддя ж з усім погодився». За його словами, зараз ситуація з незаконним використанням маячків доходить до абсурду.

Читайте також: Повідомили, чи є перспективи у платних доріг в Україні

«Останнім часом мигалки і подібну електроніку до нас везуть з Китаю. А в законах, які регулюють їх використання, є прогалини: ГОСТи і техумови написані ще в 2003 році, коли китайської техніки не було. Якщо експертиза показує, що сила випромінювання і частота діодів в них не збігається з ГОСТом, це не вважається спецсигналами. Цим і користуються в судах. Також йдуть на хитрощі – замість дозволених тільки для спецслужб червоного, синього і оранжевого кольорів, використовують білі, жовті, фіолетові», – пояснює Тіпіло.

Скільки коштують мигалки на авто

Крім громадських організацій, які люблять прикрашати свої авто «люстрами», спецсигнали використовують і інші любителі привілеїв. «Сині маячки ставлять собі народні депутати, які їздять з охороною. Ловили на їх використанні колишнього прокурора. Також їх люблять судді. Але всі вони діють хитріше – ставлять маячки не так на даху, а під решіткою радіатора або під лобовим склом », – на правах анонімності розповіли нам члени однієї з організацій, які відстежують ситуацію на дорогах.

Купити мигалку або гучномовець на авто в Мережі неважко. Так, за 300 грн можна купити жовтий маячок «Небезпечний вантаж», а за 2000 грн – спецсигнали з інкасаторської машини. Дозволів продавці не просять. Справжні поліцейські «люстри» стоять 5000-12 000 грн. У компанії, що постачає ними силовиків, сказали, що для приватних потреб можуть продати будь-який спецсігнал, але попередили: це загрожує.

Хто має право використовувати спецсигнали

У поліції кажуть, на всі спецсигнали потрібен дозвіл. «Навіть на жовті сигнали (для привертання уваги) необхідний дозвіл, інакше загрожує адміністративна відповідальність. На червоні і сині маячки мають право тільки поліція, МВС, управління держохорони, швидка, оперативні служби на зразок газової. У Законі України «Про дорожній рух» чітко сказано про наявність фар зовнішнього освітлення і додатково про протитуманні фари. Якщо щось не передбачено заводом-виробником, на це потрібно мати дозвіл», – сказав заступник начальника департаменту превентивної діяльності Нацполіціі Іван Прохоренко.

За словами експерта з безпеки Сергія Шабовта, раніше ДАІ суворо стежила за використанням спецсигналів, а зараз водіїв просто нікому контролювати. Їх ловлять випадково, а через те, що нормативи частково застаріли, а частково занадто складні, порушники і виграють суди. Хоча за визначенням ні приватні особи, ні громадські організації не мають на це права», – говорить він.

Джерело.

 

Загрузка...

Related Post