Без рубрики

Новий порядок: в Україні змінили правила прописки

Кабінет міністрів України затвердив правила реєстрації місця проживання та порядок передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру.

Про це йдеться в урядовій постанові від 2 березня 2016 року №207.

Відповідно до правил, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою (у разі, коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не створений), на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

Читайте також: «Росія визнала наші «паспорти», інших змусимо, а український – розстріляю”- Захарченко (відео).

Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.

Реєстрація місця проживання/перебування або зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється в день подання особою або його представником документів. Реєстрація місця проживання за заявою особи може бути здійснена одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання.

Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою.

Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:

1) заяву;
2) документ, до якого вносяться відомості про місце проживання;
3) квитанцію про сплату адміністративного збору;
4) документи, що підтверджують:

– Право на проживання в житлі (наприклад, ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення в житлове приміщення і таке інше);

– Право на перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, установі соціального обслуговування та соціального захисту особи – довідка про взяття на обслуговування в установі, закладі (для осіб, які перебувають на обліку в цих установах або закладах);

– Проходження служби у військовій частині, адреса якої вказується при реєстрації, – довідка про проходження служби у військовій частині (для військовослужбовців, крім строковиків);

5) військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

6) заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (в разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

У разі подання заяви представником особи додатково надаються:

– Документ, що посвідчує особу представника;

– Документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини – батьками (усиновлювачами).

Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання особи інші документи.

Також в постанові йдеться, що передача інформації про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб з реєстрів територіальних громад до Єдиного державного демографічного реєстру здійснюється після введення в експлуатацію відповідних програмних засобів.

На період до 1 січня 2017 року інформацію від виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, їхніх посадових осіб, сільських голів, які здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування в Єдиний державний демографічний реєстр може передаватися в паперовому та електронному вигляді.

На сьогоднішній день в Україні практично половина працездатного населення проживає не за місцем реєстрації, що створює певні проблеми самим громадянам, які змушені застосовувати корупційні схеми, щоб отримати адміністративні та медичні послуги.

Джерело.