Авто
Кабмін хоче проводити утилізацію нерозмитнених авто

Україна не перетвориться на звалище старих автомобілів, якщо Кабмін так вирішить.

Натискання кнопки, сухе клацання пускового автомата, електродвигун приводу преса набирає обертів, далі чути монотонне гудіння гідравліки… Скрип металу, тріск скла, скрегіт, вибухають покришки… Напруга зростає – прес вперся в блок двигуна, але через секунди купа металу, що ще мить тому була автомобілем, видає останній хрипкий подих. Прес завершив свою справу – автомобіль перетворився на брусок металевого брухту розміром з матрац.

Приблизно такий драматичний фінал чекатиме більшість нерозмитнених автомобілів, якщо їм «пощастить» стати конфіскованим або перейти у власність держави іншими передбаченими законом шляхами. Принаймні, такий варіант розвитку подій цілком ймовірний…

Ідея вдосконалити на законодавчому рівні процес утилізації окремих категорій автотранспорту належить Мінфіну і Державній фіскальній службі. Відповідний проект постанови розміщений на сторінці ДФС для громадського обговорення перед його передачею на затвердження до Кабміну.

Читайте також: Коли і які країн заборонять двигуни внутрішнього згоряння

Якщо опиратися на інформацію з додатку до проекту постанови «Аналіз регуляторного впливу», на митних складах зараз знаходиться близько 3 тисяч автомобілів, утримання яких занадто витратне, а реалізувати їх практично неможливо. Близько 97% цих авто конфісковані за порушення митного законодавства, мають вік понад 8 років, а значить не мають шансів на законне розмитнення і вигідний продаж. Далі ми просто приведемо цитату із згаданого додатку:

«Перспектива реалізації таких ТЗ і надходжень коштів від їх реалізації до державного бюджету відсутня по причині надмірного податкового навантаження (розмір акцизного податку на ТЗ, виготовлені понад 8 років тому, має протекціоністський характер)».

Не всі авто, які перейшли у власність держави, будуть утилізовані. Ті, які придатні до експлуатації і відповідають діючим екологічним нормам (Євро-5), а значить — можуть бути розмитнені за відповідними тарифами, – підлягають реалізації в установленому порядку або можуть бути передані у власність іншим державним структурам, що фінансуються з бюджету. Простіше кажучи, такі машини можуть бути передані дитячим притулкам або особам, яким, відповідно до законодавства, передбачене безкоштовне забезпечення транспортними засобами.

Утилізації будуть підлягати автомобілі, які перейшли у власність держави відповідно до вимог законодавства: в результаті порушень окремих норм Митного кодексу, конфісковані за рішенням суду, невідповідні чинним екологічним стандартам, непридатні до експлуатації… Під прес підуть і ті ТЗ, які неможливо реалізувати через економічну недоцільність (кажучи простіше – коли розмитнення зробить авто набагато дорожче аналогічних пропозицій на ринку).

Перед прийняттям рішення про утилізацію автомобіль буде перевірений експертами на предмет підробки номерних площадок і по базах даних викрадених авто. Для машин, зареєстрованих на території інших держав, перед утилізацією також буде проводитися експертна перевірка, у тому числі по базах даних Інтерполу. Номерні знаки і реєстраційні документи автомобіля, зареєстрованого за межами України, будуть передаватися в територіальні сервісні центри МВС.

Підприємство, що має право проводити утилізацію ТЗ (в Україні таких налічується 289) зобов’яжуть проводити попередню технічну експертизу ТЗ, оцінку можливості демонтажу придатних для подальшої реалізації в якості запчастин компонентів, після чого все інше перетворить на металобрухт.

Нагадаємо, що описаний пакет документів зараз має статус проекту постанови КМУ і оприлюднений для громадського обговорення.

Читайте також:    У Німеччині продовжує розпалюватися скандал навколо дизельних авто

Джерело.

Реклама

Реклама

Related Post

facebook