fbpx

Дозвольте дітям їсти бруд!

Принцип “Чистота – запорука здоров’я” зовсім не на користь нашим дітям, переконує мікробіолог Бретт Фінлі. Малюкам слід дозволити бавитися у піску й контактувати із максимальним числом бактерій, пише Експрес

Мікробіологи із Університету Британської Колумбії (Канада) Бретт Фінлі та Марі-Клер Аррієта написали книгу «Дозвольте їм їсти бруд!», що змінює наш погляд на дитячу гігієну. Протягом мільйонів років діти росли, піддаючись впливу всіляких мікробів, пишуть Фінлі й Аррієта. Діти обожнюють копатися в бруді, підбирати черв’яків, валятися на землі, ловити жаб. Це абсолютно природна поведінка, що робить неминучим контакт із мікробами, тренує і зміцнює імунну систему. Контакт з домашніми тваринами знижує у дітей ризик виникнення алергії і астми. Сучасні батьки роблять все можливе, щоб виключити цей контакт. Та, як свідчать новітні дослідження, це прагнення до стерильності тільки завдає шкоди здоров’ю дитини.

Коли певні мікроби не потрапляють в її травну систему, вона наражається на ризик таких захворювань, як астма, алергія, ожиріння, діабет. У зв’язку з цим ось що радять батькам Бретт Фінлі і Марі-Клер Аррієта.

1. Дозволяйте дитині досхочу забруднитися. Нехай діти під час прогулянок торкаються усього, що захочуть (в межах розумного, звичайно): землю, бруд, дерева, рослини, комах та ін. Вирушаючи в парк або сквер, прихопіть із собою відерце з водою і лопатку – будь-яка дитина негайно і з задоволенням почне ліпити «пиріжки» з бруду або спробує зробити собі «грязьову маску». Бруд потрапив у рот? Не треба панікувати: діти дуже швидко розуміють, що це несмачно, і скоро відучаться його пробувати. У більшості дітей є ця потреба забруднитися в багнюці, і не треба їм заважати.

2. Собака може облизувати малюка. Нехай вони вільно бавляться разом і творять, що хочуть. Звичайно, перед першим контактом краще показати вашого пса ветеринару, щоби переконатися, що тварина здорово. Недавнє дослідження засвідчило, що дозволяти собаці облизувати малюка не тільки не небезпечно, але корисно: це знижує ризик виникнення у дитини алергії і астми. Не кажучи вже про додаткові бонуси – собака буде для малюка і товаришем по іграх, і захисницею і навчить його не боятися тварин.

3. Забудьте про антибактеріальне мило. Коли після прогулянки ви миєте йому руки таким засобом, то тим самим нівелюєте все корисну дію мікробів. І взагалі, не поспішайте відмити малюка відразу ж, як тільки він забруднився. На вулиці дозвольте йому залишатися забрудненим, поки він бавиться, краще нехай він помиє руки, коли підійде час поїсти або ж після відвідування туалету. Крім того, часте використання антибактеріального мила підвищує резистентність мікробів, що робить його застосування безглуздим.

4. Віддавайте перевагу ферментованій їжі. Більшість мікроорганізмів шлунково-кишкового тракту мешкають у товстій кишці. Але не завжди вони отримують необхідне їм харчування. Цукри, продукти з білої муки, рафіновані продукти до них не доходять, тому що засвоюються вище – в шлунку і тонкому кишечнику. Найкраще харчування для мікрофлори кишечника – це їжа, багата волокнами, горіхи, бобові та овочі. Так що, вибираючи для дитини їжу, пам’ятайте, що вам потрібно нагодувати не тільки його самого, але і його мікрофлору. Розмноженню корисної мікрофлори сприяють ферментовані продукти, наприклад йогурт, кефір, квашена капуста.

5. Обережніше з антибіотиками. Антибіотики чудово допомагають при бактеріальних інфекціях, вони врятували безліч дитячих життів. Але вони не такі безпечні, як ми раніше вважали. Адже вбивають разом і шкідливі, і корисні бактерії. Це, у свою чергу, може провокувати астму, алергію, ожиріння, діабет і інші захворювання.

Читайте також: 15-річна дівчина харчується на кладовищі (відео)

Антибіотики ефективні тільки при бактеріальних інфекціях, але не при вірусних або грибкових. Так що їх потрібно використовувати тільки за призначенням. І, нарешті, зловживання антибіотиками веде до розвитку стійкості до них у хвороботворних мікроорганізмів. Так що використовувати ці ліки варто тільки в разі серйозних бактеріальних інфекцій.

You cannot copy content of this page