fbpx

Довідка: дешеве авто з Європи

Але лише для того, хто сам прижене її з-за кордону

Цих змін до законодавства чекали усі, хто хотів придбати пристойну іномарку за адекватну ціну. Президент України Петро Порошенко підписав закон, що стосується суттєвого зменшення акцизу при імпорті старих авто. Щоправда, тут є великі нюанси – до цього закону мають бути внесені ще зміни (це, очевидно, було умовою його підписання). Тому поки що можна говорити про норми, які прописані в чинному документі.

Коли цей закон набуде чинності, то ціни на вживані авто можуть знизитися на 3-8 тисяч євро. Або, як кажуть його ініціатори, ставки акцизного збору на вживані легкові авто зменшуються від 2 до 28 разів.

Щодо автомобілів, то ввозити можна транспортні засоби, які відповідають вимогам стандарту «Євро-5» та випущені не пізніше 2009 року.

Найвигідніше ввозити автомобілі із об’ємом двигуна від 1 до 1,5 кубика. Тут діятиме найменша ставка акцизу – в межах 0,063 євро за кожен кубічний сантиметр.

Тобто, для прикладу, якщо ви вирішили придбати «малолітражку» в ЄС, яка відповідає стандартам «Євро-5», об’єм її двигуна – 1,2 літра (цим параметрам відповідає «Skoda Fabia 1.2 Classic»), то розмір сплаченого акцизу становитиме лише трохи більше 75 євро. Дотепер ця сума була в рази більша.

Щоправда, у цьому законі є певні нюанси. Купити та пригнати дешеву іномарку можна буде винятково для власного користування і лише раз на рік. Якщо ж хтось вирішить впродовж року її продати, то доведеться розмитнювати за старими акцизними ставками.

Також цей закон не діятиме вічно. Він розрахований до 31 січня 2018 року, а з 1 січня 2019 року в Україні буде запроваджено стандарт «Євро-6». Тоді буде дозволено ввозити іномарки, вік яких не перевищує 3-4 роки.

Читайте також:ДЕПУТАТСЬКИЙ АВТОПАРК: НАЙБІЛЬШ ПОПУЛЯРНІ І ДОРОГІ АВТОМОБІЛІ УКРАЇНСЬКИХ ПОЛІТИКІВ

– Коли лише цей закон набере сили, обов’язково спробую придбати в Європі собі якесь пристойне авто. Адже навіть витрати на дорогу непомірно менші, аніж акциз, який доводилося платити дотепер, – каже автовласник Олександр. – Вважаю, що нема особливих проблем, щоб відкрити візу до якоїсь країни ЄС та вибрати там хорошу іномарку. Можливо, для перекупників це і не дуже приємна новина, але для звичайних людей – суттєва економія на ціні авто.

Очікувати, що цей закон справді зменшить ціни на вживані автомобілі в Україні – не варто. Адже завозити його дозволено лише для власного користування.

Ті, хто проти цього законопроекту, кажуть, що він, мовляв, негативно вплине на вітчизняного автовиробника. Але не можна якимось чином вплинути на те, чого в принципі не має.

Один із ініціаторів цього законопроекту наш земляк, депутат Верховної Ради Іван Рибак каже, що супротивники цього закону вважають, що ухваливши його, ми втратимо український автопром, він зазнає збитків, люди втратять робочі місця. Але це не так, навпаки, ми створимо супутні робочі місця.

– В Україні на тисячу людей – 150 автомобілів, а в Європі – 350. Тобто збільшивши їхню кількість, ми не лише отримаємо додаткові надходження за рахунок акцизу на пальне, екологічного збору, але і створимо мінімум 15 тисяч супутніх робочих місць, – вважає він. – Ці гроші допоможуть впорядкувати дороги, частина з них залишиться у місцевих бюджетах, згідно з програмою децентралізації. Також потрібно буде обслуговувати ці автівки, тобто це робочі місця.

Водночас він каже, що ввезення одного автомобіля пов’язане з тим, щоб не було спекуляцій та на цьому не наживалися перекупники. Можна, наприклад, знайти в Інтернеті вподобаний автомобіль, замовити його так званому «гонщику» і забрати його на нейтральній території в якомусь пункті пропуску. Скажімо, в Порубному. Для цього навіть не потрібно отримувати візу.

Також, за його словами, зараз, у період кризи й АТО реальні доходи громадян впали, а щоб стимулювати малий і середній бізнес, люди готові вкладати свої, не такі вже і великі заощадження в придбання нормального автомобіля. Люди не в змозі були купувати нове імпортне авто через його високу вартість у гривнях та не можуть придбати імпортоване вживане авто, бо високі ставки акцизного податку.

– Тому треба було щось змінювати. І ми зробили зрозумілий крок в сторону своїх виборців. Головна особливість роботи в період кризи – швидкість та мобільність. Зниження податкового тиску на вживаний транспорт дозволить великій частині українців придбати собі недороге і нормальне авто, що підвищить їх мобільність. І це важливо, – каже нардеп. – Я не буду говорити про те, скільки машин на румунських, болгарських, англійських номерах їздять по дорогах Буковини. Буковинці, особливо в прикордонних районах, почали купувати вживані авто в Європі та користуватися ними на території нашої держави не сплачуючи відповідних податків та зборів, які повинні бути сплачені при купівлі автомобіля на території України. Люди навіть ідуть на зміну громадянства, щоб завезти авто на транзитних номерах, що призвело до поглиблення корупції і тінізації цієї сфери економіки.

Читайте також:  Як обдурити встановлені на автошляхах відеокамери

Після прийняття нового закону можна очікувати стимулювання розвитку ринку автотранспортних засобів в Україні і збільшення надходжень до державного бюджету за рахунок детінізації автомобільної галузі. А буковинці зможуть легалізувати свої «транзитні машини».

Звісно, акциз – це лише одна з кількох складових під час розмитнення авто (але найбільш вагома). Також на митниці доведеться сплатити 10% ввізного мита та 20% ПДВ.

Ще був так званий додатковий імпортний збір розміром 5%, але з 1 січня цього року його скасували.

Митну вартість визначає декларант (підставою для цього є документи купівлі автомобіля).

Також не варто забувати, що в Україні досі діє так званий транспортний податок на легкові автомобілі, які використовували до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Як повідомляла нам начальник інформаційно-комунікаційного відділу ДПІ у Чернівцях Наталія Бальон, ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік розміром 25000 гривень за кожен легковий автомобіль. Сума податку є сталою і прописана в законі.

Тому купувати автомобілі з кубатурою понад 3000 куб. см – недоцільно. Бо доведеться витратити ще чималу суму.

Скоріш за все, чинності цей закон набуде не раніше 1 серпня. Адже згідно із законом, він повинен запрацювати з 1-го числа місяця, наступного за місяцем, коли він був оприлюднений в офіційній пресі. Якщо цього не сталося до кінця червня, то тепер знижені акцизи зможуть діяти вже з 1 серпня.

Закон передбачає зниження ставки акцизу на вживані автомобілі до: 0,102 євро за 1 куб. см з двигуном об’ємом до 1000 куб. см (діюча ставка – 1,09-1,44 євро, в залежності від року випуску автомобіля); 0,063 євро для авто з двигуном об’ємом до 1500 куб см (зараз – 1,37-1,76 євро); 0,267 євро – до 2200 куб. см (діюча ставка – 1,64-2,44 євро); 0,276 євро – до 3000 куб. см (зараз – 2,21-4,99 євро); 2,209 євро для авто з об’ємом двигуна понад 3000 кубічних сантиметрів (зараз – 3,33-4,99 євро).

Довідка:

«Євро-5» – стандарт обов’язковий для всіх нових вантажних автомобілів, що продають в Євросоюзі, з жовтня 2008 року і для всіх легкових автомобілів – з 1 вересня 2009 року (норми за викидами: СН до 0,05 г/км, CO до 0,8 г/км і NOy до 0,06 г/км).

Джерело.

You cannot copy content of this page